De week van het korte verhaal

11 feb

Voor één keertje doe ik het eens helemaal anders.

Geen blog, geen gedichtje, geen TV recensie.

Gewoon omdat het kan.

Net zoals dat jij de mogelijkheid hebt om deze post een keertje over te slaan…al hoop ik natuurlijk dat je dat niet zult doen 🙂

Of het nu gaat om het schrijven van een blog of het werken aan mijn kinderboeken (jaja, deel twee is in de maak!), ik vind het ook heerlijk om verder te kijken naar wat er allemaal is. Wat er allemaal kan. Andere genres verkennen, uitstapjes maken…met het gevaar om vreselijk op mijn bek te gaan, maar dat maakt het dan juist ook weer zo spannend.

Vandaar ook dat ik vorig jaar besloot om mee te doen met de Paul Harland prijs; een schrijfwedstrijd..wat zeg ik, dé schrijfwedstrijd als het gaat om korte verhalen in het Fantasy/Horror/SF genre. Nou ja kort..de verhalen mochten uit maximaal 10.000 woorden bestaan, dus dat is nog best wat. Iedereen die mij kent of een beetje kent, weet dat ik niet zoveel heb met deze genres. Als zou je Rick de Reiziger nog wel in de categorie ‘Fantasy’ kunnen plaatsen, maar daar houdt het dan wel op.

Grenzen verkennen

Enfin, om dit korte verhaal nog wat langer te maken…ik besloot dus om mee te doen. Omdat dit bij mij nogal impulsieve beslissingen zijn, heb ik het verhaal onder best hoge tijdsdruk nog geschreven. Het resultaat? Een ietwat voorspelbaar verhaal, compleet met schrijf- stijl- en hier en daar wat spelfouten. Door de haast. Onvergeeflijk natuurlijk, maar hé als je op avontuur gaat vergeet je wel eens wat (zorgvuldigheid ofzo). En zo voelde het ook….als één groot avontuur.

Van de 206 inzendingen ben ik uiteindelijk 73e geworden en dat vond ik nog best een mooie plek. Maar daar gaat het niet om. Ik heb voorzichtig gewandeld buiten de gebaande paden en ik vond het fantastisch. Het smaakte naar meer…dus dit jaar ga ik zeker weer meedoen. Al was het maar om het warme bad waar ik afgelopen zaterdag (uitreiking prijzen tijdens PHdag) in terecht kwam. Ik kan het iedereen aanraden.

Voor wie nieuwsgierig is geworden naar het verhaal zelf…ik grijp de week van het korte verhaal aan om mijn inzending hier te posten.

Hoop dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als dat ik met het schrijven ervan heb gehad.

2 Reacties to “De week van het korte verhaal”

  1. Max Davidse 12 februari 2014 bij 11:57 #

    Leuk verhaal. Grappig om te werken met IP-adressen die vreemd zijn. Niet dat een 666 uberhaupt mogelijk is natuurlijk, maar dat doet niet af aan het verhaal. Magisch realisme heet dat, heb ik afgelopen zaterdag geleerd. 😉

    • feetjeblogt 12 februari 2014 bij 12:18 #

      Aha, jij hebt de workshop gevolgd? Leuk! Ik was helaas te laat met inschrijven 😦

Plaats een reactie