WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 6

12 Feb

Ik ben nog even aan het bijkomen van de aflevering van gisterenavond.

Er gebeurde zo veel en tegelijkertijd zo weinig. Beetje grasmaaien, beetje ondergronds wandelen, niemand eruit bij de executie…en dat allemaal begeleid door de meest schitterende beelden. En die vreselijke rodeobeelden. Bah. Bah. Bah. Had ik niet hoeven zien. Schreef er Art ook een briefje over, want het zat met toch niet lekker.

Wat me ook niet lekker zat is dat ik eigenlijk niet zo heel veel hints en aanwijzingen heb kunnen ontdekken deze aflevering. Komt misschien ook omdat de groep steeds kleiner wordt? Of omdat de spellen dit keer te overzichtelijk zijn….ik weet het niet.

Ik weet ook niet of er komende weken nog verdachtenlijstjes komen. Met de Ondergrondse Post op zaterdag en Boer zoekt vrouw op zondag, zit mijn weekend qua bloggen al aardig vol. Ik laat het maar even aan mijn bui en mijn weekendinvulling over….voor deze week pik ik ‘m graag nog even mee. Let’s go!

Algemeen

De dubbele aanwijzingen, ze waren ook nu weer aanwezig (harten twee, twee hoedjes, twee motorrijders). Waardoor het dus Jochem (sterrenbeeld tweeling), Thomas (betekent zoveel als tweeling) of Diederik (jarig op de 22e). Maar er zijn nu ook mensen die beweren dat het wellicht verwijst naar 2 mollen in het spel. Ik geloof daar zelf niet zo in, zou ik ook best heel suf vinden, maar vermeld het hier toch maar even.

Bij het ondergrondse spel zou het logisch zijn als de mol in de 2e groep zat (want opereren in het donker en dat doet de mol het liefst), maar is eigenlijk niet logisch als de mogelijkheid om te mollen het grootst is in de 1e groep.

De titel van deze aflevering was ‘wijzer worden’. Dat kan slaan op de twee kandidaten die wél hun scherm mochten zien en daarmee weten dat zij op het goede spoor zitten. Eén van deze twee (Sanne of Thomas) zou de mol kunnen zijn, mocht de titel op de mol wijzen that is.

Diederik

  • de titel van deze aflevering ‘wijzer worden’…kan verwijzing zijn naar zijn wetenschappelijke achtergrond
  • deed HELEMAAL NIETS  tijdens de ondergrondse opdracht (behalve een beetje klagen)
  • zag als enige in Nederland en omstreken niet dat die twee bochtjes aan het eind van het woord ‘molboekje’ een S moesten voorstellen
  • deed wederom HELEMAAL NIETS tijdens de rodeo opdracht

Oh en op internet kom ik de leukste dingen tegen…foto’s van één van de rodeoclowns bijvoorbeeld met de suggestie erbij dat het Diederik zou zijn. En een reclamebord bij de rodeo waarop ‘F8 Foto’ staat, wat niet echt heel Engels is zullen we maar zeggen. Er wordt gezegd dat er ook F8 op het shirt van Diederik stond, ik heb het nog niet kunnen checken.

Imanuelle

  • liet Jochem onnodig twee keer een rondje rijden om een O te grasmaaien
  • ging tijdens de rodeo opdracht direct voor de kleine bedragen

Jochem

  • deed een hele rare uitspraak “als je de waarheid spreekt hoef je niets te onthouden. Nou ik kan je vertellen, ik moet heel veel onthouden!”
  • presenteerde jarenlang het progamma Willem Wever (over ‘wijzer worden’ gesproken)
  • of…is hij ‘wijzer geworden’ na het debacle met Sigrid, dat hij nu het bondje met Sanne afwijst?

Thomas

  • wilde per se de letter M in het gras maaien. Waarom? Om zo zijn handtekening achter te laten? Alweer?
  • zag wel heel veel niet tijdens de ondergrondse opdracht….prima uitgangspositie voor een mol
  • “haven’t I seen you before?” vroeg hij aan één van de edelfiguranten. Waarschijnlijk wel…tijdens de voorbespreking vermoed ik
  • twee motorrijders in beeld (verwijzing naar Soldaat van Oranje..de eindscène?)

En dan nog even dit: het twitteraccount van de mol gooit er voor elke aflevering een tweet uit met daarin een andere omschrijving van de titel van de aflevering. Een synoniem voor de titel zeg maar. Net zoals Thomas een synoniem is voor tweeling….. I rest mij kees.

Sanne

Oké, we zagen weer een paar keer ‘woest water’ in beeld (zie mijn eerdere verdachtenlijstjes), maar meer dan dat kan ik niet ontdekken voor Sanne hoor. Diederik overrulen bij het grasmaaien en dankzij ‘molboekjes’ € 2000 cashen….dat zou een mol nooit doen. Zij is definitief van mijn lijstje af.

Ik hou het op Thomas voor nu maar durf nog altijd niet voluit de tunnel in te duiken. Dat het een man is, dat staat wat mij betreft wel vast, maar ja, dan hou je er naast Thomas nog altijd twee over……

 

Andere lijstjes teruglezen? Je vindt ze hier: aflevering 1, aflevering 2, aflevering 3, aflevering 4, aflevering 5.

Geef een reactie

