WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 5

5 Feb

Nou. Dat was het dan. Dag Jeroen. En dag bijna al mijn punten in de WIDM  poule. Gelukkig had ik nog wat opzij gezet op Thomas, dus ik ben niet alles kwijt. Maar weet nu wel een beetje hoe de kandidaten zich vorige week na de veiling gevoeld moeten hebben, je hebt nog wat over maar om er nou heel blij van te worden….mwah.

Maar goed, all eyes on Thomas dus. Met een beetje loenzende blik naar Jochem, want wat die allemaal wel niet bij elkaar klungelt in één aflevering….daar doen sommige mollen een heel seizoen over.

Ik zet alle hints, verborgen aanwijzingen, molacties (en andere zieke fantasieën die er niet zijn maar ik wel zie) weer voor jullie op een rijtje….

Sanne Wallis de Vries

Tja, Sanne. Meer dan dat zij de gehele Oregontrail (althans het ministukje dat de kandidaten reden) de ‘teugels in handen’ had heb ik eigenlijk niet kunnen ontdekken voor haar.

Thomas Cammaert

Dit in tegenstelling tot Thomas, dus wees gewaarschuwd…ik ga even los nu 🙂

  • al die FOKKING dubbele aanwijzingen steeds. TWEE personen per huifkar, 22MM kogels….het houdt niet op, niet vanzelf
  • het deuntje van Für Elise dat wel heel vaak klonk deze aflevering. Het is de populaire naam voor een muziekstuk dat eigenlijk Bagatelle 25 in a mineur, WoO 59 heet. Thomas is de 25e jarig. En als je 25 en 59 bij elkaar optelt, krijg je 84 en laat dat nou net zijn geboortejaar zijn. Kan iemand nog even terugluisteren hoe vaak we dit muziekje horen? Ik gok zomaar 4 keer, als in april de 4e maand zeg maar….
  • nog een Für Elise kronkeltje…Thomas speelde samen met Elise Schaap in ‘Ja, ik wil!’
  • de leukste (gespot op internet). Für Elise is een anagram van ‘fuselier’. Dit betekent soldaat. Als in soldaat van Oranje?
  • Thomas pakte de post van de ponyexpress aan en hield zelf stevig vast aan enveloppe nummer 2 (issie weer). Want de opdracht die in deze enveloppe zat betekende:
    • dat hij deze taak samen met iemand zou moeten doen (een tweetal….ik zeg niks)
    • dat hij in het donker moest opereren (en dat doen mollen nu eenmaal graag)
  • wie de teugels in handen heeft, is de onbetwiste leider van het stel. En in het Wilde Westen is het heel normaal om te laten zien wie de baas is. Bijvoorbeeld door je bezittingen te brandmerken met jouw initialen. Of in dit geval, zoals Thomas deed bij de houten schijven, met ‘De Mol’. En is het niet de mol die ‘zijn stempel’ altijd op het spel drukt?
  • hoeveel, maar echt HOEVEEL stieren moet je op een poster afbeelden als ‘verborgen hint’ richting Thomas sterrenbeeld? Oh ja, er gaat ook nog een theorie rond dat Thomas zelf op één van de posters te zien zou zijn, maar dat vond ik zelf niet zo’n heel sterke. Een half hoofd met schaduwbaardje en cowboyhoed…zou zelfs mijn man kunnen zijn 😉
  • de mailman reed op een paard waarop op de achterflank een ruit en een J zichtbaar was. Een ruiten boer? Of zoals ze in de USA zeggen ‘Diamond Jack’? Laat dat laatste nou een stripverhaal uit België zijn….
  • een twitteraar (@Joeyvdmeijde) wees me erop dat vlak voor de test het riedeltje uit Soldaat van Oranje klonk (ik had het afgedaan als een typisch Westernmuziekje) dat door een vogeltje werd gefloten. Waarna Art het had over ‘elke keer hetzelfde liedje’. Zou ook een hint richting Thomas kunnen zijn dus.
  • zet direct zijn joker in, want hé…wat moet hij met dat ding als mol zijnde?

Jochem van Gelder

Dodelijk vermoeiend, onze Jochem. Doet ZOVEEL ‘fout’ dat het gewoon niet zou moeten mogen dat hij de mol is. Tegelijkertijd…een briljante tactiek om met Diederik te spreken. Ik heb weer met verbazing zitten kijken….

  • alle tweelinghints (zie hiervoor) kunnen ook verwijzen naar Jochem. Gelet op zijn sterrenbeeld enzo….
  • die ruit (symmetrie = tweeling) en die J (van Jochem…) zouden ook naar hem kunnen verwijzen
  • maakte ooit zijn acteerdebuut als kampeerder, deze hele campingexperience zou dus ook een verwijzing naar hem kunnen zijn…
  • loopt met zijn giecheltje zowat in de poster die hij moest hebben maar is zo blind als een mol en ziet het niet
  • bewaart zijn joker (heeft hij hem niet nodig)
  • haalt alleen maar informatie, maar draagt zelf niet heel veel bij aan zijn bondje met Imanuelle. Hij heeft de teugels goed in handen!

Diederik Jekel

Aan het begin van de aflevering wordt altijd kort teruggeblikt naar vorige week. En toen zag ik plots heel groot ‘PCB’ in beeld. Natuurlijk is dat een Penddletondingetje, maar hé…het zou ook zomaar kunnen verwijzen naar een chloorverbinding en dus naar de wetenschappelijke achtergrond van Diederik! Maar goed, wat vond ik deze week…

  • even nog meer verwarring zaaien in alle tweelinghints….Diederik is geboren op de 22e. Hoppa, nog een verdachte erbij waar deze hints naar zouden kunnen verwijzen (graag gedaan)
  • zat rechtop in zijn slaapzak maar heeft blijkbaar niets gezien van de acties van Jochem en Thomas. Omdat de mol blind is?
  • wederom zat er een D, een N en een A in de titel. Kan deel uitmaken van de tweelingenhint, maar kan ook heel goed naar Diederik verwijzen qua wetenschap enzo…
  • ik kom er nu pas achter (spuit elf) dat de naam Diederik een Germaanse samenstelling is en zoveel betekent als ‘macht over het volk’ (iets met de teugels in handen hebben enzo…)
  • tja, die ruit en die J hè….kan zomaar de J van Jekel zijn en die ruit naar iets meetkundigs verwijzen ofzo. Het feit dat Diamond Jack dezelfde initialen heeft als Diederik Jekel helpt ook niet in de verwarring…
  • de poster die bij elkaar gepuzzeld werd had het over ‘Helix Rodeo’. Helix kan verwijzen naar wiskunde óf ook weer naar DNA, waar een dubbele helix deel van uit maakt (nee ik ben niet zo slim, ik heb Google…)
  • waarom ging hij lopen naast de wagen? Omdat mollen het liefst dichtbij de grond blijven?

Imanuelle Grives

Miss pokerface. Te fanatiek en al te vaak  geld binnengehaald. Kan me niet voorstelen dat zij de mol is.

Maar ja…niets is wat het lijkt….

 

Hints uit de vorige afleveringen vind je hier:

Aflevering 1

Aflevering 2

Aflevering 3

Aflevering 4

 

Eén reactie to “WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 5”

Trackbacks/Pingbacks

  1. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 6 | feetjeblogt - 12 februari 2017

    […] Andere lijstjes teruglezen? Je vindt ze hier: aflevering 1, aflevering 2, aflevering 3, aflevering 4, aflevering 5. […]

Geef een reactie

