WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 4

29 Jan

Poeh….ik ben nog altijd een beetje in verwarring na de aflevering van Wie is de mol? van gisteren. Wat the hell is going on with Jochem? Hij kan de mol niet zijn. Kan gewoon niet. Het wordt zo expliciet in beeld gebracht en hij doet zulke domme (brutale?) dingen, dat ik gewoon weiger om daarin mee te gaan. Kan niet. Mag niet.

Maar ja, er waren wel heel veel hints ook zijn kant op (lees ook mijn Ondergrondse Post van gisteren). Mmmm…ik hou hem in de gaten, maar voorlopig blijf ik me focussen op Jeroen en Thomas. Gotta be one of them.

Maar goed, onder het motto ‘we houden alle opties open’ heb ik weer even per kandidaat mijn paranoia…eh…alle hints en theorieën die ik kon verzinnen op een rijtje gezet.

Algemeen

  • een scherp oplettende twitteraar zag dat er twee verschillende shots voorbij kwamen van het hotel waar de kandidaten verbleven. In het eerste shot is nog keurig huisnummer en de naam van het hotel te zien, in het tweede shot (zelfde zijde!) is de naam verdwenen. Meer dan vreemd, al kan ik nog niet ontdekken wat hier de hint bij is. Help, iemand?
  • en dan, de vorm van het rodeoparcours…vlinderstrik of zandloper, kan allebei. Maar wat betekent het?
  • er zit een patroon in de titels tot nu toe, ook weer te linken aan ‘paren’. [gedAAN, meegAANd, verhAAL, normAAL]
  • ook twitteraccount @WIDMHints2017 analyseerde de titels en zag dat er tot nu toe steeds dezelfde letters in zitten D EN AA. Als in DNA. Kan verwijzen naar Diederik als wetenschapper, maar ook Tweelingen hebben hetzelfde DNA (Jochem? Jeroen? Beiden tweeling als sterrenbeeld)

Thomas Cammaert

  • waarom wilde hij als laatste tijdens de rodeo? Zodat hij nog even wat geld kon verliezen? Hij nam in ieder geval de tijd…
  • even vergezocht, maar…de vorm van het rodeoparcours, als dat een vlinderstrikje was zou dat kunnen verwijzen naar zijn rol in soldaat van Oranje? In het begin dragen de studenten allemaal zo’n strikje toch?
  • OVERAL zagen we weer dubbele dingen. Van de cijfers 11 tot aan twee cowboys, honden…het blijft opvallend
  • we zagen een shot van een wit paard voorbij komen. Een wit paard, maar de prins was vermist. Thomas speelde ooit de rol van Milan de Prins in de serie Vermist.
  • eerder al gemeld, maar in deze aflevering zat de betreffende hint. Een schijfje met MOL erop om de nek van een stier. En laat dat laatste nou net het sterrenbeeld van Thomas zijn….
  • Thomas ging helemaal los tijdens het bieden op de veiling en dreef de prijs op voor Jochem. Typische molactie? Sowieso is voor een mol een joker niets waard….
  • er zijn mensen die, tijdens het maken van de test, in het groene licht in het raster, het gezicht van Thomas menen te zien. Zelf zie ik het niet, maar hé…hints tegen Thomas, ik ga er graag in mee!
  • De leukste hint kwam van @ikbenmolloot op Twitter. Thomas heeft € 2000,= over voor 3 jokers. Dat is dus € 666 per joker 🙂 

    hoofd

                           zien we hier het hoofd van Thomas?

Sanne Wallis de Vries

  • blijkt dit seizoen over voorspellende gaven te bezitten. Wist ze in aflevering één al dat de enveloppe in de hand van het beeld had moeten zitten, nu wist ze vooraf dat er iets met paarden aan zat te komen en ging ze bij het bieden op de veiling al uit van € 1500 terwijl het nergens nog bekend was voor hoeveel Jeroen de pot had verzekerd. Vreemd, vreemd, vreemd.
  • zit op Sigrid, maar dat blijkt niet de mol. Kan ze zich een misrekening veroorloven of had ze gewoon nét even wat meer mazzel dan Sigrid deze aflevering?
  • weer zagen we een waterval (woest water…lees mijn andere blogs maar terug)

Jochem van Gelder

Dit lijstje wordt natuurlijk veel te lang, want Jochem deed natuurlijk wel heeeel veel rare dingen. Ik beperk me dus maar tot de belangrijkste zaken (lees anders even mijn briefje aan Jochem terug voor het totaalplaatje)

  • duikt naar de grond tijdens het rodeospel, volkomen onnodig. Rare tactiek, of wilde de mol graag terug de grond in?
  • sluit een extra bondje af met Imanuelle, wat vrij ongewoon is want normaal neem je maar één iemand in het spel in vertrouwen. Jochem heeft dus meer bondjes dan normaal. (hé…was dat niet de titel dit keer?)
  • staat in het midden van de stapel hooibalen…doet denken aan een circuspiste. Jochem was in december spreekstalmeester van het kerstcircus in Den Haag
  • daar link ik dan ook gelijk dat witte paard maar aan, al zou dat ook nu kunnen verwijzen naar het paard van Sinterklaas. En laat Jochem nou een heel rijk Sinterklaasverleden hebben!
  • biedt zich helemaal de moeder op de veiling en pleegt daarmee een openbare roofoverval op de pot. Sailliant detail: door vooraf te zeggen niets over te hebben voor de jokers, houdt hij het gemiddelde dat uitgegeven mag worden laag. Bewust?
  • in de leader zien we telkens een ‘Kapitein Haak’-haak voorbij komen. Jochem schreef ooit een boekje met als titel ‘de kapitein en ik, dagboek van een zeerover’

Jeroen Kijk in de Vegte

Jeroen. Hij blijft voor mij hoofdverdachte. Ook nu weer, want hoe subtiel ook, er waren zat hints te vinden in zijn richting.

  • want waarom biedt iemand zich vlak voor een bepalende veiling aan als penningmeester? Was dit een bewuste zet, zodat hij de pot kon onderverzekeren? Met de wetenschap dat WIDM het beest in de kandidaten zou oproepen en de pot toch wel geplunderd zou worden?
  • zie hiervoor, alle dubbele verwijzingen. Jeroen = sterrenbeeld Tweeling
  • de test vond plaats in het Rainbowcafé. Regenboog kan verwijzen naar zijn geaardheid (ja, ja, vergezocht, maar that’s what I do. Deze clue zou trouwens ook voor Thomas op kunnen gaan bedenk ik me nu)

Imanuelle Grives

Noemt zichzelf, uitgerekend in het weekend van de tuinvogeltelling, een eenzaam parkietje. Is natuurlijk ook een kwestie van perceptie, want wij zien een moordlustige roofvogel….wat een heerlijk mens is het toch.

  • laat Jochem drie handtekeningen zetten omdat ze misschien een hint op de biljetten heeft gevonden. Maar waarom dan drie? Dat is meer dan je normaal zou vragen, toch? (hé de titel!)
  • ook zij heeft niets over voor de jokers (niets waard voor een mol toch?) en biedt tijdens de veiling ook niet mee. Applaudisseert wel, want de mol heeft hier niets hoeven doen?
  • draagt bijna alleen maar schutkleuren. Van camouflage tot aan grijs/zwart. Wil niet opvallen?

Diederik Jekel

Ik krijg het gevoel dat er een beetje gestuurd wordt op Diederik. Door hem nét niet te opvallend naar voren te schuiven als mol, maar wel wat opties open te houden. Geloof er daarom geen snars van dat hij de mol is. Op zijn stompzinnige veilingactie na en weer een raar t-shirt waar vast wel een aanwijzing op te vinden valt, heb ik niets raars kunnen ontdekken. Misschien is dat al verdacht op zich…

Kortom,

Alles wijst iets te OVERDUIDELIJK richting Jochem en daarom is hij het niet. Jeroen of Thomas blijven voor mij de hoofdverdachten. En als ik dan echt moet kiezen, dan ga ik voor Jeroen. Noem het een gutfeeling.

Tot volgende week!

 

Meer lezen? Hier vind je de aanwijzingen uit aflevering 1, aflevering 2 en aflevering 3

 

3 Reacties to “WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 4”

  1. Tineke Eilander 30 januari 2017 bij 16:44 #

    Mijn grootste hint leidt nu naar Thomas. Hij vertelt zodra de veiling begint over al die cowboys die er zitten met allerlei vreemde hoeden. (let op een hoed dus). Dan zodra het eerste kalf binnenkomt en de veilingmeester zegt dat het een bijzonder molkalf is komt Thomas in beeld en voor hem zit een man met een petje. Daarop staan de letters TC. Bij de veiling van het tweede kalf is de man spoorloos verdwenen. Zou dit eenzelfde soort hint zijn als bij Inge Iepenburg met het Lomed T-shirt? Dit is wel een hint die de redactie makkelijk kan verwezenlijken. Vraag gewoon een cowboy een petje te dragen en één veilingronde te blijven zitten. Daarna alle afleveringen teruggekeken en gelet op Thomas. Hij valt inderdaad niet echt op, maar molt ontzettend. Aflevering 1: muzieknummer aan het begin als hij in de helikopter zit. Far from any road, en waar zit Thomas? Aflevering 2: bij de Blue Heron paper company is bij een shot (volgens mij ingeshopt) van een regenboog. Te zien in het bruisende water, waar je in het eerste shot van het water nog geen regenboog ziet. Ook leidt Thomas zijn twee medekandidaten een half uur (van het uur zoektijd dat ze hebben) door de kantoren waar uiteraard niets te vinden is. Op de kermis laat hij 500 euro liggen. Hij kon volgens eigen zeggen niet bij de 750 komen. Op de terugweg waren er ineens geen zoeklichten van de laserguns te vinden. Bij de stemming over de leugen, stemt hij op Roos. Aflevering 3: bij de estafette had hij nog dik twee minuten over, hij had alle tijd om het geld na te kijken wat hij ook vast wel gedaan heeft. Ook lijkt het alsof hij wat in zijn zak stopt. moffelt hij geld weg? Op het strand had je zelf al genoemd. En in de auto reed hij door oranje om de groep kwijt te kunnen raken.
    Aflevering 4: rodeo, je kunt gewoon zien dat hij zich bewust laat vangen. Hij had zo’n grote voorsprong dat hij in 1 keer door had kunnen lopen, maar stopte toch. Bij het zoeken in de hooiberg was hij ook niet echt actief, het is Sigrid die de 500 dollar ziet, dan helpt Thomas haar (lekker onschuldig want hij weet nog wat er hierna komt). De veiling. Daar zag ik dus die ene grote hint. En hij drijft alle bedragen op. Zit achterin en heeft dus een super goed overzicht op wat de andere kandidaten doen. Heerlijk molplekje toch? En uiteraard weer een regenboog aan het einde.

    Ook zie ik overal drieën en vijven voorbij komen. Thomas zit bij de veiling op stoel vier, dus naast hem zie je weer een 5 en aan de andere kant stoel 3. Bewust? Die drieën kan ik nog rijmen met het wapen van zijn geboorteplaats Ekeren (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ekeren) Een schild met 3 emmertjes of zoiets. Nu de vijven nog zien te ontcijferen. Of het moet iets zijn dat hij ertussenin jarig is: maand 4.???? Ik vind je blogs super en ik hoop dat ik je zo geen tunnelvisie aanpraat, want Jeroen staat ook bij mij nog hoog op mijn mollenlijstje. Alleen hij is in mijn ogen écht (en niet gespeeld) teleurgesteld bij de veiling als groep verschrikkelijk hoog gaat bieden. En Diederik een beetje….

    Veel succes en ik blijf je blogs lezen! Elfje van het mollenforum dat helaas niet meer bestaat ;-).

Trackbacks/Pingbacks

  1. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 5 | feetjeblogt - 5 februari 2017

    […] Aflevering 4 […]

  2. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 6 | feetjeblogt - 12 februari 2017

    […] lijstjes teruglezen? Je vindt ze hier: aflevering 1, aflevering 2, aflevering 3, aflevering 4, aflevering […]

Geef een reactie

