WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 2

15 Jan

Wat. Een. Aflevering.

Of ik word elk jaar enthousiaster of het wordt echt elk jaar spannender. Hoe dan ook, ik heb wederom genoten gisterenavond. Heerlijke, spooky opdrachten (een verlaten kermis, enger wordt het haast niet) en het ‘verdeel en heers’-principe vierde wederom hoogtij. Sanne speelde wat mij betreft een glansrol deze aflevering (Vrouw! Wat kun je met jou lachen!), dus mijn Ondergrondse Post van deze week schreef ik aan haar.

Goed. Back to the game. Met een titel als ‘meegaand’ kun je als kijker alle kanten op. Bevindt de mol zich onder de drie kandidaten die meegingen/ontvoerd werden? Sowieso wel heel erg mollerig….onder de grond verdwijnen en dan plotseling weer tevoorschijn komen. Of is de mol juist iemand die lekker meegaat met de groep en zich daarmee -zoals Art het zo mooi omschreef- de ideale kandidaat lijkt?

Anywayzzz er waren weer genoeg dikke, subtiele en onzichtbare (zelf verzonnen) hints voor de verschillende kandidaten, dus ik zet ze traditiegetrouw maar weer even voor jullie op een rijtje.

Sigrid ten Napel

  • Sigrid draagt geen bril, behalve bij de opdrachten. En bij sommige opdrachten draagt ze gewoon een dubbele bril (gewoon + zonnebril), ik word daar heel nerveus van. Tel daarbij die zwarte pet op (wat houdt zij allemaal onder de pet?) en het gaat wel heel erg op een vermomming lijken….
  • We kregen niet te zien hoe Sigrid haar kermisattractie wist te bereiken. Expres zo gemonteerd of mochten we het niet zien? Heeft ze als kandidaat stiekem toch naar jokers gehengeld in de grijpkraantjes of had ze even een mini moltalk met de productie? Het blijft een blinde -en daarmee- vreemde vlek in het geheel.

Diederik Jekel

  • Kledinghints zijn bijna niets meer waard, zeker niet na de onthulling van Vincent dat hij zijn ‘mol’-tshirt speciaal voor deze serie had laten maken. Toch noem ik hier even het shirt van Diederik (gewoon, omdat het kan). Want na zijn molshirt uit aflevering één had hij nu een shirt aan met de tekst ‘Stop following me!’
  • Mocht nu naar hartenlust liegen in de rechtbank. Vergat daarbij de wijze les van Vincent vorige week en zat TOCH AAN ZIJN NEUS. Expres, in de hoop om (als ideale kandidaat) ontmaskerd te worden? Met deze groep had zijn actie in ieder geval niet zo heel veel nut.

Jeroen Kijk in de Vegte

  • In de type-opdracht die Sanne en Sigrid moesten doen kwam opvallend genoeg zijn geboortedag (14 juni) voorbij
  • Mocht zich voordoen als Elvis. Kun je zien als een nieuwe vermomming, maar ook het feit dat Elvis al een tijdje ‘onder de grond’ ligt….ja ik sla door, sorry. (Sowieso speelt de mol vals spel en als er iets vals was gisterenavond, dan was het wel het optreden van Jeroen)
  • Zette doelbewust de porto uit tijdens de fabrieksopdracht omdat hij er gek van werd….vreemd, want als kandidaat wil je toch heel graag alles blijven volgen en horen?

Sanne Wallis de Vries

  • Vorige week zagen we een waterval en ook nu, tegen de achtergrond van de fabriek, zien we het water kolken. Op het einde, tijdens het maken van de test zagen we ook nog een fonteinachtig gebeuren met allerlei dynamiek. Allerlei vormen van ‘woest water’. En laat Sanne nou ooit in het toneelstuk Woest Water van het RO theater hebben gespeeld!
  • De dame mét typediploma. Kan dus heel goed BLIND typen. Ik zeg nikssss
  • HAAT kermis. Gaat toch in de Screaming Eagle, want zoals de titel al zei is de mol heel ‘meegaand’ en ook het Twitteraccount van de mol sprak over ‘bereid je aan te passen aan anderen’.

Imanuelle Grives

Eigenlijk vond ik voor Imanuelle deze aflevering geen enkele hint, behalve dan dat ze wel HEEL ERG FANATIEK (en dus de ideale kandidaat?) was en daarmee voor heel veel hilarische momenten heeft gezorgd deze uitzending. Toch wijst er één vergezochte maar zo ontzettend mooie/briljante hint haar kant op. Ik wou dat ik ‘m zelf had gevonden, maar dat heb ik niet….ik vond hem op het twitteraccount van @Bramwermenbol. Hij ontdekte dat Art op exact dezelfde plek stond als een scèneshot uit de film the Goonies, de scène waar de Goonies hun eerste aanwijzing kregen. De film the Goonies komt uit 1985, het geboortejaar van Imanuelle.

Ja vergezocht, maar ik vind het briljant gevonden.

Jochem van Gelder

Ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet. Jochem mag de mol NIET zijn, daar vind ik ‘m te leuk/aardig/gezellig voor. Beetje de ideale kandidaat wat dat betreft. ARRGHHHH….is dat niet hoe Art ook de mol omschreef? En toen vond ik ook nog hints in de richting van Jochem…neeeeeee

  • Zagen we vorige week nog twee eendjes rondscharrelen in beeld, dit keer zagen we twee zeeleeuwen een potje brandingworstelen. Jochem’s sterrenbeeld is Tweeling, dus als er elke aflevering een dergelijke hint in zit….kun je mij opvegen
  • Verdiende deze aflevering het meeste geld en is daarmee dus (komt ie weer) ‘de ideale kandidaat’
  • Vlak voor de tweede opdracht kwamen er opeens wel heel veel honden in beeld. De enige kandidaat aan wie ik dit kan koppelen is Jochem. Nu hebben wel meer kandidaten een hond thuis, net als hij, maar hij opende ook ooit in Roosendaal de expositie ‘Dogparade’. En oh ja, online circuleert dit filmpje van hem (dat ik dus gewoon wilde laten zien en daarom zelf maar deze hint bij elkaar heb gesprokkeld)
  • Volgens hem hoeft de mol niet al teveel te schrijven in het molboekje. En laat hij nou degene zijn die niet veel geschreven heeft en nog even (voor de vorm?) informatie bietst bij Sigrid

Thomas Cammaert

  • weet u nog? The Screaming Eagle waar Sanne al die orgastische geluiden voortbracht? Laat the Screaming Eagles nu ook de naam zijn van de Amerikaanse 101e Luchtlandingsdivisie. Hé…een oorlogshintje, die hangen we mooi aan onze Soldaat-van-Oranje-acteur Thomas! 
  • Als je ’s avonds concludeert dat de tandenborstel van Diederik nog in de hotelkamer staat, hoe kun je dan het verhaal van je kamergenoot (ik moest voor een nacht kleding en spullen inpakken) nog geloven? Waarschijnlijk wilde Thomas niet dat er geld in de pot kwam?

Roos Schlikker

  • Een opvallend beeld tijdens het maken van de test: we zien een shot op de rug van iemand in een blauwe hoody, met de capuchon op. Leek verdacht veel op de hoody van Roos….zou een mooie montagetruc zijn van de redactie, een mol op de achtergrond
  • Had tijdens de opdracht in de fabriek een t-shirt aan met een kip erop en nog wat ‘pollo’-tekst erbij (kon het niet goed lezen). Ging het raadsel dat Sigrid en Sanne moesten oplossen niet over kipnuggets?

Ja, ik begin nu inderdaad als een kip zonder kop hints te zien en verzamelen, maar hé…dat maakt het spel nu juist zo leuk. Ik zet voor nu mijn aluhoedje af en ga in de chillmodus. Volgende week belooft namelijk aardig wat vuurwerk, dus daar ga ik me vol ontspanning op voorbereiden!

5 Reacties to “WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 2”

  1. Carolien 15 januari 2017 bij 12:04 #

    Meegaand: Diederik vertelde dat hij stroomafwaarts ging tijdens zijn “kanotrip”, met de stroom mee.

Trackbacks/Pingbacks

  1. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 3 | feetjeblogt - 22 januari 2017

    […] Zeker nu blijkt (dat was me vorige week even ontschoten) dat ook zijn sterrenbeeld Tweeling is (zie eerdere hints van vorige week). Maar ook de titels van de afleveringen lijken naar hem te verwijzen. Hieronder neem ik dan ook […]

  2. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 4 | feetjeblogt - 29 januari 2017

    […] lezen? Hier vind je de aanwijzingen uit aflevering 1, aflevering 2 en aflevering […]

  3. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 5 | feetjeblogt - 5 februari 2017

    […] Aflevering 2 […]

  4. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 6 | feetjeblogt - 12 februari 2017

    […] lijstjes teruglezen? Je vindt ze hier: aflevering 1, aflevering 2, aflevering 3, aflevering 4, aflevering […]

Geef een reactie

