widm 2017: Feetjes verdachtenlijstje 1

8 Jan

Jaaaa….we zijn weer begonnen! En ook dit jaar ga ik, naast de Ondergrondse Post, ook een dag later alle hints/tips/theorieën en verdachtmakingen per kandidaat op een rijtje zetten. Wees dus gewaarschuwd, mijn paranoia viert hoogtij en ik sla stelselmatig door. Gewoon, omdat het kan. Dus kom aan boord, aluhoedjes op en gaan…….

Algemeen

  • Alhoewel ik mezelf straks enorm ga tegenspreken, geloof ik in de theorie dat de mol zoveel mogelijk op de grond blijft. Daarom denk ik ook niet dat hij of zij in de heligroep zat. Ook omdat daar geen winst was te behalen, de opdrachten om het geld (waarbij mollen dus wel zin had) vonden juist op de grond plaats. Ik denk dan ook dat de mol bewust geen heliticket heeft gepakt.
  • Op de brug, in het kistje, zat ZEKER WETEN (toch?) nog een pakje…Jeroen had het zelfs nog even in zijn handen. Waarom kwam het niet beter in beeld en waarom is het niet meegenomen? Of zijn wij als kijker hier bewust niet in meegenomen?
  • Ergens kwam het getal 5115 in beeld. Verder dan een postcode in Groningen kom ik niet….wie helpt?

Sanne Wallis de Vries

Wordt het weer net zo’n jaar als vorig seizoen? Waarin we al vrij snel een megahint kregen richting de Mol en eigenlijk het spel al was gespeeld voor de kijkers nog voordat het begonnen was? Ik hoop het niet. Maar feit blijft dat in deze eerste aflevering, kort maar goed zichtbaar, een affiche van de musical Sweeney Todd in beeld verschijnt. En laat Sanne daar nou in gespeeld hebben. Het zal toch niet, het zal toch niet….

Jeroen Kijk in de Vegte

  • Voelde zich in het bos even ‘heel erg alleen’. Omdat hij geen onderdeel uitmaakt van het deelnemersveld als mol?
  • Op het dak moest met een verrekijker gezocht worden naar locatie en wachtwoord. Het is vergezocht, maar verrekijker kan refereren aan Kijk in de Vegte (vast niet, maar moet het toch noemen)
  • Zegt ‘we zijn begonnen’ maar zit met zijn vingers gekruist. Omdat hij hoopt dat zijn molacties zullen slagen?
  • De titel van deze aflevering is ‘….zo gedaan’. Het spreekwoord is ‘zo gezegd, zo gedaan’. Verwijst dit naar de voice over werkzaamheden van Jeroen?

Imanuelle Grives

  • Houdt een molboekje bij in het Surinaams, zodat de anderen het niet kunnen lezen. Of staat er misschien gewoon helemaal niets in alleen wat loze krabbels?
  • Is geboren op 1 april en daarmee de aangewezen persoon om mensen in de maling te nemen
  • Kon met haar kont de enveloppe pakken, als ze goed getraind zou zijn geweest én het paaltje had zien staan. De tweede keer kon ze er echt niet omheen en moest ze wel

Thomas Cammaert

  • Het affiche van Sweeney Todd zou sowieso kunnen verwijzen naar ‘een’ musicalacteur of actrice en dus ook naar Thomas
  • In het locatiefilmpje is een stier te zien met het MOL logo om zijn nek. Thomas heeft stier als sterrenbeeld
  • Hij speelde de hoofdrol in de musical Ramses. Een bekend nummer van Ramses Shaffy is ‘Laat me’.
    • Laat me, laat me. Laat me mijn eigen gang maar gaan (=mol?)
    • Laat me, laat me. Ik heb het altijd zo gedaan (zo gedaan….titel van deze aflevering!)

Yvonne Coldeweijer

  • Bioscoop Bagdad en de muurschildering van de lamp van Aladdin. Het zou een verwijzing kunnen zijn naar een Disneysprookje. Zij speelde ooit een rol in een musical van dat andere Disneysprookje, de Kleine Zeemeermin.
  • Het affiche van Sweeney Todd zou sowieso kunnen verwijzen naar ‘een’ musicalacteur of actrice en dus ook naar Yvonne.

Sigrid ten Napel

  • Droeg een shirt met opdruk ‘Rebel’. Vergezocht, maar beter iets dan niets….

Jochem van Gelder

  • Jochem is te lief, te leuk en mag voorlopig nog niet naar huis. Daarom heb ik ook nauwelijks iets kunnen (willen) vinden wat richting hem wijst. Oké, misschien de titel van deze aflevering dan. ‘….zo gedaan’. Jochem besloot in de bus hoe de opdracht aan te pakken en…zo gezegd, zo gedaan. Niet te zwaar aan tillen, want Jochem is het niet. Denk ik.

Diederik Jekel

  • Hield zijn focus op de grond, aldus zijn letterlijke woorden. Want tja, daar voelt een mol zich thuis toch?
  • Volgens hem kan de Mol zich nooit niet laten gaan. Nooit niet = altijd. En dus laat Diederik zich lekker gaan…en was dat ook niet de slogan van Portland? “Keep Portland weird”?
  • De cijfercombi 353 is omgezet in ABC de afkorting CEC. Google erop en er komen allerlei wetenschappelijke termen (composieten expertise centrum, Kationenomwisselingscapaciteit) tevoorschijn. Verwijst dit naar de wetenschapper die Diederik is?
  • En dan blijft daar dat T-shirt hè…met die wiskundige formule waarmee je het aantal deeltjes per MOL uitrekent….

Roos Schlikker

  • Het mag niet, niet net als bij Margriet, zo zijn dat we nu continue rozen in beeld krijgen omdat Roos de mol is. Wil ik niet, mag niet. Dus ja, Portland is ‘the city of roses’ en ja, we kregen rozen in beeld maar dat betekent niets. Toch? Enfin, ik meld het hier toch maar even.

Ik weet het allemaal niet meer hoor mensen…voor een eerste aflevering vond ik het al heel veel. De groepsdynamiek, het bewust isoleren van een aantal kandidaten, het laten doorlopen van de opdrachten als ware het één grote opdracht en dan ook nog de altijd stralende Art…het is bijna teveel van het goede. Bijna dan hè, want volgende week gaan we gewoon weer verder. Op mollenjacht!

Gaan jullie dan ook weer mee?

 

5 Reacties to “widm 2017: Feetjes verdachtenlijstje 1”

  1. Taallent 9 januari 2017 bij 11:42 #

    wat een heerlijk lijstje weer. En wat veel (te veel) opties.
    Eén klein puntje… 5115 is geen Groningen. Zover ik weet, ik kom uit ’t noorden, doen we het hier met 9000 postcodes.
    Iets wat mij opviel is dat de nieuwssites, bijvoorbeeld AD.nl, een foto laten zien van 9 mensen + Art, met daarbij de ondertitel: ‘alle deelnemers’. Ik zal je wel ff taggen op Twitter.

    Verder erg leuk die brief van je. Ik blijf ze volgen!!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 3 | feetjeblogt - 22 januari 2017

    […] natuur als het om Wie is de Mol? gaat. Kijk voor eerdere hints ook naar mijn verdachtenlijstjes van aflevering 1 en aflevering […]

  2. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 4 | feetjeblogt - 29 januari 2017

    […] lezen? Hier vind je de aanwijzingen uit aflevering 1, aflevering 2 en aflevering […]

  3. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 5 | feetjeblogt - 5 februari 2017

    […] Aflevering 1 […]

  4. WIDM: Feetjes verdachtenlijstje 6 | feetjeblogt - 12 februari 2017

    […] lijstjes teruglezen? Je vindt ze hier: aflevering 1, aflevering 2, aflevering 3, aflevering 4, aflevering […]

Geef een reactie

