WIDM: feetjes verdachtenlijstje 6

14 Feb

txNhqbraVorige week, na aflevering 6, is het me (door persoonlijke omstandigheden) niet gelukt een verdachtenlijstje op te stellen. En deze week, eerlijk is eerlijk, heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in.

Want ik baal. Mijn mol is naar huis. En ik zag het absoluut niet aankomen dit keer. Maar goed, misschien is het in het kader van de ‘rouwverwerking’ juist wel goed om toch nog maar een keer een lijstje op te stellen voor wat betreft de overgebleven vier spelers…..al is het maar om nog een beetje de verdenkingen bij Klaas weg te houden (alsof dat nut heeft….)

Ik ga het gewoon proberen…..

Tim Hofman

We beginnen bij Tim. Ik val misschien in herhaling, maar ik vind hem een té leuke kandidaat. Kan ook niet echt hele verdachte acties ontdekken, sterker nog, hij was de enige die bij het piccolospel zijn koffer wist binnen te slepen. Toch een paar (slechte) pogingen:

  • kleding doet het altijd goed…wat betekent zijn Miami Vice hemdje? Dat hij ‘undercover’ is? Of zegt hij hiermee misschien wel (m) I AM (mi)? Mwah, waarschijnlijk is hij gewoon fan van de serie….
  • hoe relaxt begroet hij de piccolo dan wel niet met zijn “What’s up?”. Kende hij de man in kwestie al, had hij gewoon niks te vrezen of is Tim gewoon echt super chill bij alles wat hij doet?
  • Tim draagt een foeilelijke ring, die doet denken aan een uil. Een uil is de natuurlijke vijand van de mol….een afleidingstactiek? (nee….waarschijnlijk gewoon een wanstaltige ring)
  • op de groepsfoto bij het restaurant is te zien dat iedereen zijn naamplaatje links draagt, behalve Tim
  • op diezelfde foto heeft hij als enige zijn handen achter zijn rug (daar waar het gebeurt, toch?)

Taeke Taekema

Tja….Taeke. Wat moeten we toch met hem….een onzichtbare speler haast. Of betekent dat juist dat hij….?

  • tijdens de verjaardagsvideo voor Cécile duikt Taeke ineens weg. Grapje of wilde hij snel weer naar (onder) de grond verdwijnen?
  • tijdens het vier-op-een-rij-spel had hij de mogelijkheid om de ‘pak af rij’ te blokkeren. Waarom deed hij dit niet? Nu raakte hij zijn zwarte vrijstelling kwijt…
  • niet gastvrij zijn en je dan toch aanmelden als general manager van een restaurant. Ik vind dat niet logisch…
  • de bestelling van 2 bier werd door Taeke vertaald naar één bier. Maakte hij deze fout expres?
  • de fiets jatten van de medekandidaat die het eten aan het regelen is. WAAROM??
  • hebben we ooit het scherm van Taeke weleens gezien bij de executie? Volgens mij niet…..en wat zat hij er (weer) relaxt bij. Mmmmmm

Klaas van Kruistum

Ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet. Maar goed, dat mantra herhaal ik nu al weken en ik vrees zonder effect. Ik schreef hem er ook een briefje over. Als blijkt dat Klaas inderdaad de mol is strak (en dat issie), dan is dit het laatste WIDM seizoen voor mij. Bah. Voor de vorm ook nog even Klaas zijn lijstje:

  • een mol heeft alleen maar lol van een zwarte vrijstelling. Logisch dus dat Klaas daar zijn pijlen op had gezet
  • het getal 16 werd deze aflevering ook weer enorm benadrukt (16e seizoen, oké). Bijvoorbeeld met de 16 camera’s. Klaas is jarig op 6-10. Wat een leuk toevalligheidje. Not.
  • Klaas zat in de controlekamer achter de schermen. Hij en hij alleen had direct moeten zien dat er locaties bij de verschillende shots stonden
  • hij loopt de piccolo gewoon in de rug, reageert er niet op (en de piccolo ook niet)
  • er kwam een shot in beeld met Klaas bij het cijfer 8. Kantel het en je hebt het symbool voor oneindigheid (Klaas is de mol en heeft dus het ‘oneindige’ leven)
  • verder sprak zijn gezicht na de eerste opdracht boekdelen natuurlijk (de euforie, de euforie…)

Annemieke Schollaardt

Nu Rop eruit is, heb ik mijn geld op Annemieke gezet. Niet dat het logisch is dat er wéér een vrouwelijke mol is, maar zij is na Klaas het meest voor de hand liggend….en ik ga op dit moment in het spel zoveel mogelijk voor safe (alsof dat kan….hahaha)

  • zij maakte er bij het piccolospel wel een enorm potje van. Niet alleen zag ook zij niet de locaties vermeld staan bij de verschillende schermen, ze gaf ook nog eens tegenstrijdige (verkeerde) aanwijzingen aan Klaas en Tim
  • slim hoe ze Klaas bespeelde om toch vooral direct zijn zwarte vrijstelling in te zetten. Nu is ze gegarandeerd van een finaleplek zonder dat het verdacht lijkt (want als mol had ze de finale toch wel gehaald….)
  • er zijn mensen die zeggen dat ze in het Happy Bday filmpje voor Cécile op een goed moment ‘mol’ zegt. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken
  • het restaurant heette Molino. Mol + ino. Ino betekent onder meer ‘witte godin’
  • Annemiek versprak zich en noemde het restaurant Molina. Als in ‘vrouwelijke mol’ misschien?
  • het zou op zich wel handig zijn als Annemieke de mol is, want zij ontvangt in haar radioprogramma alle afvallers. Jezelf ontvangen zou wat lastig zijn, maar dat hoeft dan dus niet.

Beestenbende!!

Eerlijk is eerlijk. Het is een onoverzichtelijk zootje geworden. Hoop ik. Alleen als Klaas de mol is, is het overzichtelijker dan ooit. Maar dat zou gewoon NIET LEUK zijn (of had ik dat al eerder gezegd). In deze (en vorige) aflevering(en) werden we ook weer doodgegooid met dieren. Varkens, vogels, hagedissen, krabben, noem maar op. Ik pieker me suf, maar kan nergens een verband vinden tussen één van de kandidaten en ‘dieren in het algemeen’. Misschien heeft één van jullie een idee? Het dunste lijntje dat ik kan vinden is met Annemieke (dier in haar achternaam, werkte voor Dolfijn.fm en op 3fm kun je het dierengeluid van Freek Vonk raden….inderdaad, flinterdun lijntje)

We zijn er bijna. De ontknoping nadert. Ik hoop dat we verrast zullen zijn.

 

2 Reacties to “WIDM: feetjes verdachtenlijstje 6”

  1. Lorsheijd, JAJ 14 februari 2016 bij 15:24 #

    Je be t geweldig.Annemieke staat bij mij ook als (mol).ik geniet van je stukjes en mijn zoon ook; Groetjes José

    Verzonden met mijn Windows Phone ________________________________

  2. Ineke 14 februari 2016 bij 18:50 #

    Bij elk spel denk ik steeds: wat zal Feetje ervan vinden? Ik geniet meer van jouw verslagen dan van het spel zelf hahaha! Ga vooral zo door!

Geef een reactie

