WIDM: feetjes verdachtenlijstje 5

31 Jan

txNhqbra“3 al weg, nog 7 te gaan”. Dat was de titel van aflevering 5. Kon ik de vorige titels nog linken aan alle afvallers, dit keer lukte me dat niet. Uiteraard kon ik met de titel wel weer hele andere kanten op. En ik niet alleen…op de sociale media kwamen ook hele mooie vondsten voorbij.

En dus, stelde ik ook deze week weer een lijstje samen van alle verdachtmakingen en ‘verborgen’ aanwijzingen per kandidaat. Van alles wat mij en anderen opviel na aflevering vijf. Daar gaan we.

 

Taeke Taekema

  • bij de fietsopdracht ging Taeke als eerste van start. Hij had dus vrij spel als hij enveloppes weg had willen halen langs de weg. Dat zou wel verklaren waarom 1 t/m 6 en enveloppes 10, 11 en 12 niet gevonden zijn
  • het zou ook de titel kunnen verklaren ‘3 al weg’ (de laatste drie enveloppes)
  • toen hem werd gevraagd of hij de enveloppes had weggehaald, antwoordde hij “waarschijnlijk niet”
  • volgens iemand op Twitter draagt Taeke kleding van Vol.com. Ik kan dat niet direct ontdekken, maar ik zag wel in de beelden ergens anders reclame voor Vol.com terugkomen. En hé….het woord mol zit er in, dus ik neem het voor waarheid aan
  • sowieso waren er heel veel surfers in beeld en tafeltennissende mensen…sporters dus. Een link naar dat de mol dit jaar een sportman is?
  • was Annemieke inderdaad niet bereikbaar per porto of deed Taeke (expres) iets verkeerd toen hij haar opriep?

Annemieke Schollaardt

  • was ze inderdaad aan het klooien met haar porto waardoor ze Taeke niet hoorde?
  • verdenkt Rop niet, sluit een verbondje met hem en gaat vervolgens samen met hem in de boot. Niet echt handig, als je informatie uit wilt wisselen onderling. Of heeft ze dat niet nodig?
  • stond bij het doorgeefspel vooraan bij het bord en gaf dus de eerste zin, iets over dat meervoudigepersoonlijkheidsstoornis met 38 letters het langste woord uit de Van Dale zou zijn. Nu heeft dat hele woord maar 35 (!) letters. Er ontbreken er dus 3. Eh…..M O L waarschijnlijk?
  • nog even over dat bondje met Rop. Haar woorden “Je zult maar de sukkel zijn die een verbond sluit met de duivel”. Bedoelde ze Rop hier met sukkel? 🙂
  • grappig trouwens….alle afvallers zijn te gast in de radioshow van Annemieke. Maar ze kan lastig straks bij zichzelf op bezoek gaan toch? Dus ik denk dat ze er nog wel even in blijft….
  • tot slot…..ze citeerde een boektitel van widm winnares Paulien Cornelisse (‘Taal is zeg maar echt mijn ding’). Paulien ontmaskerde destijds de mol. Ontmaskert Annemieke hiermee zichzelf?

Tim Hofman

Tim. Die MOET er gewoon tot het eind in blijven. Punt. Te leuke kandidaat met te leuke acties en uitspraken. Een paar dingen vielen wel op….

  • als er inderdaad wel enveloppes hingen, dan had Tim ze als kopman toch moeten ontdekken zou je zeggen. Dat was zijn belangrijkste taak. Maar hij zag ze niet….
  • een oplettende kijker meldde op Twitter iets interessants over de laatste opdracht. Deze vond plaats op de Brug Naar Nergens. BNN dus. En laat Tim nou voor BNN werken
  • Tim staat vrijwel altijd linksachter op de foto (denk nog even aan het woordenboek van vorige week)
  • zie ook de hint bij Annemieke….er ontbreken 3 letters bij ‘meervoudigepersoonlijkheidsstoornis’ om tot 38 te komen. Dat kunnen de drie letters van de MOL zijn, maar het kan natuurlijk ook om een drieletterige voornaam gaan…..

Rop Verheijen

Tja, mijn mol. En hoewel ik toch ook wat andere mensen verdenk, blijf ik lekker in mijn tunnel zitten. Je moet je toch ergens aan vasthouden…

  • hij is echt, echt, echt niet de mol. Zegt hij tegen Annemieke terwijl hij drie vingers omhoog houdt. Driemaal is scheepsrecht, toch? Ik denk dat hij het wel is…
  • waarom vroeg hij niet aan Annemieke of zij de mol was?
  • opmerkelijke uitspraak bij de fietsopdracht “ik heb de 1e enveloppe ook niet gezien”. Ehh….de rest wel dan?
  • zie ook de hint bij Annemieke….er ontbreken 3 letters bij ‘meervoudigepersoonlijkheidsstoornis’ om tot 38 te komen. Dat kunnen de drie letters van de MOL zijn, maar het kan natuurlijk ook om een drieletterige voornaam gaan…..
  • Rop verdraaide wel heel veel zinnen en woorden bij de doorgeefopdracht….
  • Come on….hoe hij in de boot omging met de symbolen die ze tegenkwamen ging natuurlijk helemaal nergens over. Bekeek ze amper en pas na het wegvaren opmerken dat er misschien wel iets op de achterkant had kunnen staan
  • leuke vondst op Twitter…..in het doorgeefspel was er een zin over de bovenste regel van het qwerty toetsenbord. Als je op deze bovenste regel de titel loslaat (3 al weg, nog 7 over), kun je er dus drie weghalen ROP en blijven er 7 over…..ik vind ‘m goed gevonden!
  • Rop was ook op RTL4 te zien gisterenavond, bij Weet ik veel! Linda de mol noemde hem hier haar ‘kleine broertje’. Natuurlijk ging dat over de serie de Familie Kruijs, maar het zou toch zomaar ook een hint kunnen zijn (ik ben wanhopig op zoek…)

Klaas van Kruistum

Klaas deed eigenlijk best wel zijn best deze aflevering en daar ben ik blij om. Want ook al weet iedereen voor 98% zeker dat Klaas de mol is, ik vind het toch wel leuk als het nog een soort van spannend blijf. Er was dit keer maar één ding dat echt opviel…..waarom checkte niemand hoeveel geld er in de kist zat bij de bootopdracht???? Het is WIDM hè! Voor hetzelfde geld lag er € 2000. Klaas liet de kist wel weer heel snel dichtvallen…….

Cécile Narinx

Een uitgestreken typje, die Cécile….strijkt elke plooi glad. Zodat er geen sporen overblijven wellicht? Paar kleine dingetjes

  • bleef achter bij het fietsspel…..en het spel wordt gespeeld achter de rug, toch?
  • keek alleen maar naar de grond bij de fietsopdracht
  • maakte ze expres een fout bij het doorgeefspel waardoor er een extra zin ontstond?
  • bij de executie maakt Art een opmerking over dat de kandidaten vooral geluk hebben gehad tot nu toe. Maar dat houdt een keer op. Niet voor Cécile, die op dat moment een jurk draagt. Want…zo zegt haar boek ‘geluk is een jurk’.

Losse eindjes

Naar aanleiding van de codes van vorige week heeft iemand iets heel grappigs ontdekt. Of het klopt weet ik niet, maar het is een zeer geloofwaardige theorie vind ik zelf. Lees hier meer.

En voor de rest. Tja….tijdens de fietsopdracht liep er een man met maar één arm op het pad. Of hij hield het wel heel erg stevig achter zijn rug verstopt…..ik weet het niet, maar de man blijft in mijn hoofd zitten. Net als de zwerfhond die er opeens was tijdens de executie. Wat deed die daar?

Spoken, ik zie overal spoken……tot volgende week!

2 Reacties to “WIDM: feetjes verdachtenlijstje 5”

  1. Sandra 31 januari 2016 bij 18:34 #

    Rop is ook mijn mol. Eigenlijk omdat hij vreemd geïntroduceerd werd in de voorstelronde. In dat fragment was hij vermomd….terwijl er zoveel duidelijker fragmenten zijn?? Opvallend gisteren bij weet ik veel: Hij was ziek, en zat onder de paracetaMOL. En bij 1 vraag was Mol 1 van de antwoorden….. Beetje vergezocht hè 😉

  2. Taallent 2 februari 2016 bij 11:31 #

    Leuk om te lezen. Ik vind het maar wat leuk die hints. Had je deze al gezien? Geen idee of het wat is, maar i.i.g. leuk om te delen dacht ik… http://www.wieisdemolhints.nl/2016/is-dit-de-mol-het-gezicht-op-de-achterkant-van-de-biljetten/

Geef een reactie

