WIDM: feetjes verdachtenlijstje 4

24 Jan

txNhqbraWat een rampzalige uitzending, gisterenavond. Niet alleen omdat smaakmaker Ellie naar huis werd gestuurd, maar ook omdat ik de grootste moeite had überhaupt goede molacties / hints /verborgen aanwijzingen te ontdekken.

Natuurlijk heb ik wel een dappere poging gedaan, maar vrees dat het een beetje magere blogpost is deze week.

Los van alle verdenkingen per persoon waren er deze week ook codes (Jeeeee….codes!!!) in beeld. En, zoals de WIDM historie ons leert….daar moeten we iets mee. Maar ja, wat?

Laten we gelijk maar eens met die codes beginnen. Ik heb het uiteraard over de cijfercombinaties die de kandidaten kregen als hulp bij de kajakopdracht. Op het kaartje waren de volgende getallenreeksen te lezen:

11001016, 11611, 19993533, 99913353,
178, 10013902, 152411, 23451051, 11725,
5432151, 2501017, 52711, 4111052, 39211,
114251, 01055, 1512345, 871, 11611,
35331999, 751030411, 11293, 01078

Ik zit me al de hele ochtend suf te puzzelen, maar heb nog niet echt iets gevonden. (Dit in tegenstelling tot Martine de Jong, maar ja, die heeft een Klaashint gevonden en die negeer ik gewoon nog even stelselmatig…..nieuwsgierig naar deze hint? Klik hier).

Wel viel mij een aantal dingen op aan deze reeksen….

  • het getal 11611 komt twee keer voor in de lijst
  • er zijn maar twee combinaties van drie cijfers (178 en 871) en die bevatten toevallig dezelfde cijfers
  • het getal 11 komt wel heel vaak voor (6 combinaties beginnen er zelfs mee)

Ik weet het, je kunt er helemaal niks mee, maar ik weet zeker dat er ergens een sleutel schuilt in deze observaties. Al is het maar om de Klaashint mee omver te halen…..ik hoor graag of jullie andere hints aan deze getallencombinaties hebben kunnen ontlenen. Tell me!!

Nou goed, dan nu de (wat magere) opsomming per kandidaat voor deze week, een beetje van mezelf en een beetje van sociale media….komt ie.

Marjolein Keuning

  • met de kajakopdracht was er maar één koker met mingeld en zij had één koker meegenomen….maar ja, of dat ook toevallig deze was?
  • nam als enige geld mee tijdens de opdracht in de steenmijn. Een mol heeft geen vrijstelling of joker nodig, toch? Verder heeft Art nu al tot treuren toe aangegeven dat de tactiek van de mol dit jaar misschien wel juist zorgt voor het geld in de pot…..
  • waarom nam ze € 500 mee, terwijl ze ook € 1000 zag liggen?
  • tja….de lavawand. En dan het tweede slot niet ontdekken nadat je de hele reis naar boven hebt ondernomen. Best verdacht eigenlijk. Vooral als ze daarna zegt “ik heb alleen het voorste slot gezien”. Suggereert dat ze wel wist van het andere (achterste) slot.
  • grappig genoeg zat Marjolein gisterenavond ook in een stukje van het programma ‘Klaas weet alles’ (van jawel, onze Klaas) aan de leugendetector en kwam hier uit als iemand die goed kan liegen……
  • zat met de test op Ellie en we weten nu allemaal dat Ellie de mol niet is…..betekent dit dat Marjolein zelf misschien….?

Taeke Taekema

Kan geen zinnig woord over deze man zeggen…behalve de ‘aanwijzingen’ uit de vorige afleveringen (klik hier, hier en hier…) Het enige dat ik deze aflevering verdacht vond was zijn actie in de kajak. Van bovenaf gezien was het net alsof hij de duiker gewoon aankomen en niets deed, maar ja dat is misschien wel erg ver gezocht….

Taeke is wat je noemt een redelijk saaie kandidaat. Ik zou het te leuk vinden als hij uiteindelijk de mol zou blijken te zijn….

Annemieke Schollaardt

Was duidelijk in haar element deze aflevering met vooral veel gemene kandidatenacties. Maar goed, omdat ze ‘gemeen’ zijn, zet ik ze toch even op een rijtje.

  • Annemieke noemt bij de kano-opdracht als eerste de cijfers ‘2345’. Dat was ook het bedrag dat in de vorige opdracht geboden was voor de macht over de test.
  • er was maar één koker met mingeld en zij had één koker meegenomen….maar ja, of dat deze was?
  • pakt in de steenmijn 3 jokers en -€ 500 en liegt hier vervolgens over tegen Taeke en de hele groep
  • van de 7 kandidaten die zouden gaan klimmen, klimt er één minder dan je denkt (titel van deze aflevering) en dat is Annemieke. Die wel heel snel bedenkt dat ze het niet durft….mmmm
  • Ellie had Annemieke als verdachte losgelaten (was gezakt op haar lijstje), terwijl Rop Annemiek juist verdenkt. Hij blijft en Ellie ligt eruit….misschien omdat Annemieke de mol is?

Cécile Narinx

  • biedt zich, zonder enig verstand van zaken, aan als penningmeesteres
  • zegt dat ze wel (ik citeer) ‘goed kan koppen, op kleur leggen en uitgeven’. Op kleur leggen om de juiste kop te vinden? En uitgeven….ja, dat is ook wel aan een mol besteed
  • ging niet klimmen, want een mol blijft altijd liever laag bij de grond
  • heeft vrijwel alleen maar zwarte kleding aan
  • zat met de test vol op Ellie en we weten nu allemaal dat Ellie de mol niet is…..betekent dit dat Cécile misschien….?

Tim Hofman

Schobbejak, held en ordeverstoorder. Just love him. Hoop eigenlijk dat hij de mol is zodat hij er nog lekker lang in blijft. Deed weinig verdachts deze aflevering.

  • had het bij de 3 jokers en -€ 500 wel over ‘de pot spekken’. Had hij het minnetje niet gezien of probeerde hij Taeke op het verkeerde been te zetten?
  • verplaatst in de steenmijn het woordenboek (wist hij hoeveel het waard was misschien?)
  • heeft hoogtevrees maar heeft daar ook ‘schijt aan’ en geeft het uitzicht een 6,5 terwijl het duidelijk een 10+ was (ja toch?). Een mol geniet ook niet zo van grote hoogtes…dat zou iets verklaren.

Klaas van Kruistum

Ben bijna in staat om alleen maar anti-hints te plaatsen (zoals, ‘waarom zou de mol het penningmeesterschap af willen geven’) om de verdenking bij hem weg te halen. Maar laat ik dat niet doen. Na de hint van Martine de Jong (zie bovenaan deze blogpost) viel nog het volgende op:

  • Klaas verzorgt radio uitzendingen vanaf het North Sea Jazz festival. De naam van de kajaks….’Jazz’
  • nog één dingetje met de codes….als je de rode getallen optelt kom je op 60 uit. Klaas is jarig op 6 oktober, als in 6-10. 6 x 10 = ja daaag, KLAAS IS NIET DE MOL!

Rop Verheijen

Was (en is nog steeds wel een klein beetje) mijn mol. Alleen al het feit dat hij een T-shirt droeg van Bowie tijdens de opnames laat zien dat hij over veel, heel veel voorkennis beschikt. Wat verder nog opviel:

  • bij de kajakwedstrijd flikkert hij zijn kokers snel in de mand, zo weet niemand wie welke kokers heeft binnengebracht….
  • in de steenmijn haalt hij niets binnen (heeft ook niks nodig). Zijn reactie ‘ik heb mijn best gedaan en ben met lege handen geëindigd. Als de mol zijn best doet, eindigt het spel inderdaad met een zo leeg mogelijke pot, toch?
  • het antwoord op de dominosteenvraag. Come on….96? Het is echt ‘veel minder dan je denkt’ Ropje!
  • heeft iemand gezien dat hij daadwerkelijk de berg op is geweest? Ik namelijk niet, of ik moet een stukje gemist hebben (het spel speelt zich achter je rug af….)
  • ik ga het verder niet hebben over zijn stippeltjesblouse en hoe dit op het patroon van het geld lijkt. Te ver gezocht. Denk ik.

Losse eindjes

  • het geel gearceerde woord in het woordenboek is Izquerda. Dit zou links of linkshandig betekenen. Wie van de kandidaten is linkshandig?
  • er zijn wel heel veel vogels continu in beeld. Waarom? (link met Annemiek -aalscholver/schollaardt- vind ik te ver gezocht om heel eerlijk te zijn)
  • er ligt een boot in het water met de naam Solaris. Kunnen we dat nog ergens aan koppelen misschien?

Ik laat het hier maar bij. Dit was de minst concrete aflevering tot nu toe. Ook wel eens leuk, als het nog alle kanten op kan. In plaats van alleen maar richting Klaas….ARGHHH

Tot volgende week!

4 Reacties to “WIDM: feetjes verdachtenlijstje 4”

  1. Anette 24 januari 2016 bij 14:18 #

    Zowel Rop als Taeke zeggen bij het raadsel over de huisnummers 19 keer een 9, ze halen hiermee de 20x van ik meen Marjolein onderuit.

    • feetjeblogt 24 januari 2016 bij 14:27 #

      Maar het juiste antwoord is toch ook 19? Dan zou Marjolein dus proberen te mollen hier….

      • Anette 24 januari 2016 bij 14:47 #

        Nee, het zijn er wel 20
        9, 19, 29,39,49,59,69,79,89,90
        91,92,93,94,95,96,97,98,99, deze laatste heeft er twee

      • feetjeblogt 24 januari 2016 bij 15:06 #

        Oh ja…Tuurlijk. …lekker suf 😂😂😂

Geef een reactie

