WIDM: feetjes verdachtenlijstje 2

10 Jan

txNhqbraHallo collega aluhoedjes….ook weer zo genoten van Wie is de mol? Net als ik ook alleen maar overal spoken gezien overal? Niets is wat het lijkt, maar doordaar lijkt eigenlijk alles wel op iets…zo frustrerend en leuk tegelijk. Het leverde dit keer ondergrondse post aan Ellie op, want dit was toch wel haar aflevering hè, met haar etherdiscipline en zoekingen met de klok mee…heerlijk!

En dankzij jullie enthousiaste reacties op mijn verdachtenlijstje van vorige week (en omdat ik het leuk vind om twijfel te zaaien) doe ik het deze week gewoon weer. Een tweede blog met al mijn verdenkingen op een rijtje (een beetje van mezelf en een beetje van wat ik op sociale media ben tegengekomen). De tweede aflevering heette ‘het laatste woord, letterlijk’ en ook hier werd te pas en te onpas gemeld dat het spel zich achter je rug afspeelt….ja, ja, nu weten we het wel….zucht.

Goed trouwens om te weten dat ik naast Rop ook een 2e potentiële mol in het vizier heb, te weten Remy. Waarom? Dat lees je zo wel……

Klaas van Kruistum

Klaas hield zich redelijk gedeisd deze aflevering. Toch waren er een paar dingen die opvielen

  • ‘het spel speelt zich af achter je rug’. Na de opdracht met de zoutkarren had Klaas last van zijn rug.
  • Klaas had niet echt heel veel haast om het zout in de kar te scheppen bij de 1e opdracht (nadat hij eerst in het verkeerde zout stond te harken). Ook pakte hij een verkeerde kar…
  • ‘het laatste woord letterlijk’. De woorden die in het klooster werden genoemd waren molboeK, oordeeL, contrA, legendA, focuS. Lees even de laatste letters, al moet ik zeggen dat ik (ik, die overal iets in zie) dit wel heel erg vergezocht vind.
  • in het klooster stond een aantal koppen op sokkels. Vlak voordat Klaas zijn test ging maken zag je een zilverkleurig hoofd in beeld. Link naar Klaas, is hij de 6e mol van dit geheime genootschap?

Rop Verheijen

Nog altijd mijn mol, ook in deze aflevering aantal subtiele dingen voorbij zien komen….

  • Rop doet bij het trapspel het voorstel om de boel in vakken op te delen, terwijl het logischer zou zijn om het per trede te doen. Toch?
  • hij verschuift eigenhandig een trede van Ellie door te zeggen dat die mensen een trede naar boven moeten opschuiven. Ellie had hiermee haar rij fout.
  • gespot en te leuk om hier niet te noemen: de ananas die bij het ontbijtbuffet de tafel versierde had veel weg van Rop zijn kapsel 🙂
  • hij heeft als enige een survivalpakket mee als hij het klooster ingaat. Helemaal in het zwart gekleed en een rugzak om. Rug! Zak! Waarom? Ook draait hij de oudmollen continu de rug toe
  • er wordt door de oudmollen tegen Rop gezegd dat ‘de mol dichterbij is dan hij denkt’. Bedoelen ze hem daar zelf mee of Annemieke die achter de deur staat te wachten?
  • Rop maakt als laatste de test en heeft hiermee het laatste woord
  • bij het maken van de test wordt Rop op de rug gefilmd (het spel speelt zich achter je rug af)

Taeke Taekema

Hmmm….ik kan nog niet veel met Taeke moet ik heel eerlijk zeggen. Op dat petje van hem na dan (zie vorige blog) Ik doe toch een poging.

  • hij geeft bij het trappenspel aan dat € 700 niet voldoende is (hij zegt ook dat dit 30% is, maar volgens mij is 30% van € 2000 net even iets minder). Bedoelt hij hiermee dat er meer verloren had moeten worden? Of dat het onvoldoende geld is om het portret op de achterzijde te kunnen ontcijferen?
  • als verdediger in het hockeyveld speelt het spel zich eigenlijk altijd achter zijn rug af
  • zijn voornaam wordt letterlijk herhaald in zijn achternaam (het laatste woord, letterlijk)
  • het laatste woord in deze aflevering is letterlijk Taeke. Dit is niet het laatste gesproken woord (zie verderop) maar het laatste woord dat in beeld wordt gebracht (in de preview naar aflevering 3 zie je een briefje met zijn naam erop)

Annemieke Schollaerdt
Ook al redelijk onzichtbaar deze aflevering (en daarom niet te vertrouwen?). Rekent op haar verbondje met Rop (gaf zij hem nou een joker? Niet in beeld gebracht in ieder geval) wat volgens mij heel dom is, maar goed.

  • er wordt door de oudmollen tegen Rop gezegd dat ‘de mol dichterbij is dan hij denkt’. Bedoelen ze hem daar zelf mee of Annemieke die achter de deur staat te wachten?
  • nu er een DJ meedoet is er plots geen muzikale aanwijzing meer…molactie?

Nou, dat was het dan wel…iemand anders misschien iets belastends voor Annemieke kunnen ontdekken?

Remy van Kesteren

  • gooide een kruiwagen om bij het zoutspel (deed dit ACHTER DE RUG van Cécile)
  • had een vrolijk gekleurde blouse aan die veel weghad van de hoedjes die de mensen tijdens de trapopdracht op hadden
  • in de leader wordt tegen Annemieke gezegd ‘pas op, achter je’ en dan komt Remy in beeld
  • ‘het spel speelt zich af achter je rug’….een rug is € 1000. In de waaier met geld komt Remy na de € 1000
  • als harpist speelt Remy altijd vooraan en de rest van het orkest (en dus het spel) speelt zich af….juist
  • in het klooster wees Susan hem erop dat hij zelf ook niet 100% betrouwbaar was…dus….
  • de test werd gemaakt in het museum voor moderne kunst. Kunst is ook muziek. Muziek is Remy.
  • Remy had letterlijk het laatste woord deze aflevering. Dat woord was ook niet toevallig ‘molletje’.

Ik ben ernstig aan het twijfelen geslagen nu…..

Elly Lust

Tja, mijn blog van gisteren zegt eigenlijk al genoeg, maar goed…de theorie is te leuk (en te onwaarschijnlijk) om niet te herhalen, dus daar gaan we

  • er wordt gezegd dat de tweelingzus van Ellie mee is om te mollen (achter hun rug dus, want ze is als kandidaat wel te vertrouwen….)
  • door het tweelingaspect ben ik gefocust op het getal twee als verborgen aanwijzing. En dus zag ik twee keer twee mannen met twee zoutkarren rondsjouwen, Marjolein met twee scheppen rondlopen en twee ijskarren met twee parasolletjes bij de trapopdracht. Hints of toeval?
  • als een echte politieagente…eh mol…ging ze in het klooster graven en spitten, op zoek naar een vrijstelling die ze misschien (als mol) gewoon al had. Ze had geen interesse voor de ex-mollen. Opvallend.
  • de portolessen kunnen natuurlijk ook gewoon een afleidingsmanoeuvre zijn, zodat ze te allen tijde de schuld bij een ander neer kan leggen als er weer een portoopdracht komt (en die komt er, widm kennende)
  • Ellie staat afgebeeld op de € 1000 (de rug dus)
  • in muziekje was fragment van de serie Narcos  te horen, een politieserie!

En wie is Bubba?? (zie T-shirt Ellie)

Marjolein Keuning

Ik ga aan Marjolein geen woorden vuil maken. Was vorige week al ontzettend aan het mollen en nu gewoon wéér.  Te opvallend, doet teveel moeite om als stoorzender op te treden (zie trapopdracht) en werkt zichzelf niet echt in het zweet. Is of een angstige kandidaat die graag als mol wil worden gezien of ze is een mol met een hele bijzondere tactiek (zou ik dan wel een giller vinden…)

Tim Hofman
Tim is leuk. Tim is grappig. Tim moet vooral blijven. Hij geeft net als in vorige seizoenen Chris, Daniël en Tygo deden, de jeu aan het spel. Eigenlijk niks bijzonders, maar ik gooi er toch wat uit:

  • in muziekje was fragment van de serie Narcos  te horen. Tim presenteerde Spuiten & Slikken (link naar Narcotica?)

Cécile Narinx
Kan niets op platte schoenen, maar heeft desondanks niet haar Louboutins meegenomen. Lekker voorbereid ben je dan. Is meer met mode bezig in plaats van met het spel. Was de pukkel boven haar lip een moedervlek geweest, dan had ik daar nog iets meegekund (a mole…it’s a mole…) maar nu vind ik eigenlijk helemaal niets van Cécile. Houdt haar kleding niet kreukvrij, maar haar reputatie als kandidaat voorlopig nog wel.

Losse eindjes
Goed, Remy en Rop dus voor nu voor mij. En nog zat losse eindjes. Maar die zullen er altijd wel zijn en blijven…zoals Bubba (ik vind dat toch wel heel intrigerend) en het geheime molgenootschap. Voor iedereen die naar aanleiding van de kloosterbijeenkomst nog even verder wil filosoferen, op Twitter heeft @MaximeTeam alle gesproken teksten van het geheime molgenootschap nog even op een rijtje gezet voor ons (indien niet leesbaar, even terugzoeken op Twitter).

CYT-9hWWwAEmKwy

 

7 Reacties to “WIDM: feetjes verdachtenlijstje 2”

  1. mlederwerg 10 januari 2016 bij 12:39 #

    Ik heb nog niet kunnen kijken, maar verheug me er nog meer op ná het lezen van je blog. Kan echt nog alle kanten op!

  2. Taallent 11 januari 2016 bij 11:41 #

    Heerlijk om zo meegesleept te worden in de tunnelvisies, schijntheorieën en meer van dat soort dingen. Ik reken em goed:D

  3. Maar 15 januari 2016 bij 10:52 #

    Bubba was een agent in In the Heat of the Night, een politieserie van de NCRV meen ik in de jaren 80/90…
    Dat is de associatie die het bij mij oproept in ieder geval.
    Voor mij ook Rémy, eerste aflevering Wijsmaken. Dat is wat een muzikant doet. Klaas hoefde zijn opdracht: vind 1 muzikant niet uit te voeren… Rémy is muzikant zat al ondergronds 😁

  4. Femi 15 januari 2016 bij 10:54 #

    Elly heeft niet de fout gemaakt tijdens het trappenspel! Dat waren remy of Annemiek. Uitgelegd aan de hand van foto’s bij moltalk.

  5. Emile Chang 15 januari 2016 bij 14:12 #

    Bij hockey speelt het spel zich juist af vóór de verdediger (achterhoede speler). Bubba was een acteur in Police Academy. Het is echter ook een term (uit straattaal) om iemand vriend te noemen.

Trackbacks/Pingbacks

  1. WIDM: feetjes verdachtenlijstje 3 | feetjeblogt - 17 januari 2016

    […] ik heel nonchalant probeer te doen over de naam van Klaas die verstopt zou zitten in….ach lees zelf maar). In eerste instantie vond ik het heel ver gezocht. Maar hoe meer ik erover nadacht (en hoe […]

  2. WIDM: feetjes verdachtenlijstje 4 | feetjeblogt - 24 januari 2016

    […] deze man zeggen…behalve de ‘aanwijzingen’ uit de vorige afleveringen (klik hier, hier en hier…) Het enige dat ik deze aflevering verdacht vond was zijn actie in de kajak. Van […]

Geef een reactie

