Kommer en kwel

5 Aug

4749930477_eb6fbc392a_zHet was altijd zo’n heerlijk zekerheidje; zodra de temperaturen in Nederland omhoog schieten en de vakantie aanbreekt, konden we rekenen op een prettige hoeveelheid aan komkommernieuws. Nietszeggende, vermakelijke en/of kneuterige nieuwsfeitjes, die alle ellende in de wereld even naar de achtergrond verdrongen.

Maar helaas….tegenwoordig gaat alle ellende in de zomer gewoon door. Zo ook dit jaar. Een omvallende kraan in Alphen ad Rijn, de spanningen in Turkije, een heuse zomerstorm, kleuters die puppy’s verdrinken en Amerikaanse bioscoopschutters…zomaar een greep uit alle ellende van afgelopen tijd. Ik word er moedeloos van. Zo moedeloos, dat ik niet eens meer zin had om te bloggen kan ik u vertellen. Waarom ik dan toch nu een blog online zet? Omdat ik heb besloten het roer in eigen handen te nemen dit keer. Op zoek te gaan naar het luchtige nieuws, niet alleen kommer en kwel, nee…komkommer en kwel! Ter afleiding en vermaak, gewoon om het natuurlijk evenwicht ietwat te herstellen.

Dus nee, geen blog…maar een komkommer top tien voor iedereen die ook even klaar is met alle narigheid in de wereld. Daar gaan we….

Op 10: zeevonk

Groot alarm! Op sommige stranden werden de badgasten afgeraden het water in te gaan vanwege een ‘rode gloed’ die werd waargenomen. Was het vervuiling? Lagen er menstruerende walvissen voor de kust? Was het een plaagalg? Niemand die het wist, dus werd de rode vlag gehesen (want dat matcht zo lekker) en kwam er een zwemverbod. Inmiddels weten we dat het om zeevonk gaat, een irritant klein beestje dat voor huid- en luchtwegirritaties kan zorgen. Toch een beetje een anticlimax. Overigens weten we nu ook dat Nederlanders zich niet door een zwemverbod uit het water weg laten jagen. Zo vaak hebben we hier geen zomer, dus dat laten we ons niet afpakken!

Op 9: aardvarkenbaby

In Burgers Zoo in Arnhem is een Aardvarken geboren. Nou en? Was mijn eerste gedachte, maar het schijnt nogal een ding te zijn. Een lelijk ding zelfs als je het mij vraagt. Maar hé, babynieuws is altijd goed nieuws, dus mij hoor je niet….

Op 8: debiele defensiebezuinigingen

Ook dit bericht heeft waarschijnlijk niemand gemist, maar ik moet er nu nog om lachen, dus ik zet hem gewoon in het rijtje erbij. ‘Onze jongens’ in het leger moeten -bij gebrek aan munitie- zelf ‘pang pang’ roepen. Ik vind het nogal een hoog ‘tikkie-jij-bent-m’-gehalte hebben. Toen ik het las wilde ik er eigenlijk direct al een blog over tikken, maar Rick Evers was me voor. En zijn blog zegt eigenlijk alles, niets aan toe te voegen.

Op 7: de favoriete zomerhit van Andries Knevel 

Dé zomerhit van dit moment is toch wel Drank&Drugs. En ja, over de tekst kunnen we veel discussiëren, maar in mijn jeugd hadden we ook wel liedjes die op het randje waren. Het randje is misschien wat rafeliger geworden (“alle tieners zeggen ja tegen MDMA”, maar zolang mijn dochter van 12 ruimschoots onvoldoende blijft scoren voor haar spelling, zie ik hier ook geen gevaar in). Er zijn al heel wat varianten op dit hitje verschenen, maar de leukste hoorde ik toch wel gisteren op Twitter: de gggggristelijke variant (ja, ik schrijf het fout, maar zo spreek ik het altijd graag uit).

From the E to the O….Lil’Lau maakte de variant ‘het woord van God’ en ik moest er ontzettend om lachen. Gewoon, omdat het goed gevonden is. En voor mensen zoals ik, die niet helemaal binnen de doelgroep vallen, ook nog eens ronduit hilarisch. Ik hield mijn Tena Lady best lang droog, totdat mijn dochter van 7 ging meezingen en er ‘de worst van God’ van maakte. Veeg mij maar op.

Op 6:  de airco aka het mannencomplot

Voor alle dames die het ook altijd nét even te koud hebben op kantoor en niet meer weten wat ze aan moeten trekken om de twee vriespuntjes te camoufleren….ik ben er achter. Het is één groot mannencomplot. Ergens, in een geheim klimaatsbehandelingsgenootschap, is besloten om de airco af te stellen op DE MAN. Met de wetenschap dat dit te koud is voor een vrouw. Met als gevolg priemende puntjes in strakke shirtjes. Ik wist het wel…smeerlappen zijn het!

Op 5: Picnic PR

Het was vandaag overal in het nieuws: het onlinebedrijf Picnic dat de strijd aan zal gaan met de huidige supermarktbranche door de online bestelde boodschappen gratis thuis te bezorgen. Ik weet niet welke professional hier de PR doet, maar ik vind het best knap dat vrijwel elke krant en nieuwsbulletin uitgebreid aandacht besteedde aan Picnic. Ik keek het journaal en er zat gewoon een commercial in, zo voelde het. Heel slim gedaan of heel slecht over nagedacht door de media….zeg het maar.

Net toen ik zat te bedenken wat een slimme start up dit was, kreeg Picnic nog een troef in de schoot geworpen. Want ja hoor….de racismekaart werd getrokken, door de oud-GroenLinks-fractievoorzitter Leeuwin. Het woord Picnic zou…ach, lees het zelf maar hier. Lang verhaal kort…niks van waar, niks aan de hand. Laat ik er dit over zeggen…het lijkt me redelijk vermoeiend om achter elk bos een boze wolf te zien, dat in de meeste gevallen gewoon een onschuldig schaap blijkt te zijn. Maar goed, voor Picnic in ieder geval nóg meer extra aandacht!

Op 4: banale BN’er nieuwtjes

Als het om komkommernieuws gaat, hebben we altijd wel wat B/C/D*-sterren (*streep door wat niet van toepassing is) waar we op kunnen rekenen. Zo weten we dat Wolter Kroes zich heeft laten helpen (en nee, dan doel ik niet op zangles), Barbie een sticker op haar deur heeft geplakt omdat ze met rust gelaten wil worden en hierover de media inlicht (eh….beetje tegenstrijdig wel) en hebben we als een soort van constante factor deze zomer de Sabia/Silvie/Rafael gate. Niet te volgen en dus wordt er elke dag weer iets anders over gelogen….

Op 3: prison break down under

In Australië werd na vier jaar een detentiecentrum heropend. De gevangenis was al die tijd gesloten geweest als gevolg van een reorganisatie. Eén dag na de heropening ontsnapte er een gevangene. Waarschijnlijk heeft niemand de directie verteld dat het beter was om na de heropening de deuren direct weer te sluiten….

Op 2: als dieren terug gaan schieten…

Na de laffe moord op Cecil de leeuw (waar ik volgens sommigen niets van mag vinden omdat ik geen vegetariër ben….dus) word ik op Twitter en Facebook overspoeld door foto’s van trophyhunters met hun ‘buit’. Misselijkmakend. Tel daarbij op de bekentenis van Roelof Hemmen dat hij ook een jager is. In zijn column probeert hij uit te leggen waarom wat hij doet wel oké is, maar dat wat ‘al die anderen doen’ walgelijk is. Mislukte en beetje laffe poging om eigen gedrag goed te praten als je het mij vraagt.

Nee, dan het nieuwsbericht van die man die zich bedreigd voelde door een gordeldier (hoezo dat dan?) en hem dood wilde schieten….guess what? Het beest schoot terug! De kogel ketste af op het pantser van het beestje en raakte de schutter in het gezicht. Gevalletje ‘eigen schuld, dikke bult (met hechtingen)’ als je het mij vraagt.

Op 1: de leuter van Lenny

Excuus voor de platte titel. Maar ja, het allitereert zo lekker. Niet dat dat er wat toe doet in dit geval. Voor wie het gemist heeft (dames, let op!), Lenny Kravitz heeft mijn kijk op de leren broek met één spetterend optreden totaal bijgesteld. Terwijl hij zijn gitaar bespeelde en hurkte, knapte hij uit zijn broek en kwam er een tweede instrument tevoorschijn. Of een nieuw bandlid, hoe je het ook noemen wilt. Het gaf het optreden in ieder geval een behoorlijk extra dimensie….

Dingdingdingding….als dit niet het ultieme komkommernieuws is, dan weet ik het ook niet meer…..

 

Bron foto: Stacy

 

5 Reacties to “Kommer en kwel”

  1. Rinus 5 augustus 2015 bij 22:55 #

    Heerlijke blog!

  2. Sabine 6 augustus 2015 bij 07:37 #

    Hihihi geweldig! En nog informatief ook, aangezien ik zeker de helft van al dit nieuws uit Nederland mis. Dat van de pang pang kan ik bijna niet geloven trouwens. Is dat echt waar???

  3. Karolien Mennes 8 augustus 2015 bij 10:23 #

    Leuke blog. En het leest zo lekker weg.

Geef een reactie

