BZV: Brabantse billen

1 Mrt

BZVUit Brabant komt goed volk. Aldus de vrienden en familie van Geert toen Hetty aan hen werd voorgesteld tijdens een feestelijke borrel. Getuige het feit dat zowel Geert als ‘concurrente’ Ada haar daarna beiden (!) stevig bij haar kont grepen, durf ik ook wel aan te nemen dat er niets gaat boven Brabantse billen. Tel daarbij op dat Brabantse nachten heel erg lang zijn….en ik ben plotseling niet meer zo zeker van Geerts keuze straks.

Hij zou voor Ada gaan, dat dacht ik althans tot vorige week nog. Maar nu weet ik het niet meer. Natuurlijk, het liefst houdt hij ze volgens mij allebei lekker dichtbij hem in de buurt, maar hij zal moeten kiezen. En dat gaat hij ook doen, want het fonkelt en het flikkert en hij popelt om één van de dames de liefde te verklaren. Maar eerst gingen ze gedrieën nog even ontbijten in Duitsland. Kon hij nog even pronken met zijn dames.

Als twee kinderen nam hij ze aan de hand en ze huppelden nog net niet het restaurant binnen. Na zijn liefdesverklaring eerder, vroeg ik me direct af: waarom gaat Geert naast Hetty zitten? Is het zodat hij onder de tafel nog even over haar knietjes kan wrijven? Of was het juist zodat hij tegenover Ada zat en op die manier het beste uitzicht had? Ik weet het niet meer. Ik weet alleen dat Hetty knettergek is op die vent, dat Ada alles gezellig vindt, dat je van cappuccino bolle wangetjes krijgt en dat je Duitse broodjes met je handen mag eten. Al met al toch een leerzame avond. Volgende week mag de smoorverliefde Geert het verlossende woord uitspreken….ik ben benieuwd.

Mens, ik erger me suf!
Nancy was na vorige week toch nog even blijven hangen bij Theo en samen liepen ze bij volle maan over het erf. “Romantisch toch?” aldus Theo. Maar Nancy vroeg zich alleen maar af waarom hij zo naar haar aan het kijken was. Ik denk omdat hij er zeker van wil zijn dat je geen wolf in schaapskleren bent, Nancy. En geen betere manier om dat te testen bij volle maan. Er kwamen geen klauwen tevoorschijn en op wat haar op de tanden na, bleef ook een wintervachtje uit. Theo was zichtbaar opgelucht.

Hij gaf eerlijk toe dat hij dit hele gedoe nog geen plekje had kunnen geven. Hij zag zoveel moois in Nancy! Zij op haar beurt gaf aan dat er wel aantrekkingskracht was geweest, maar nu was daar steeds die vraag ‘voel ik het wel’? Ze kreeg het meest praktische advies ooit: denk er anders nog even over na. Eh…ratio versus gevoel…geen slim advies, Theo. Enfin, uiteindelijk kwam de oerdegelijke, houten vier-in-één-spellendoos op tafel en kon hij toch nog even met Nancy spelen. Het liefst wilde hij haar schaken, maar zijn voorzichtige voorzet (potje dammen?) werd vrij snel afgewimpeld. Nancy wilde maar één ding: zich niet ergeren.

Ondertussen erger ik me kapot. Ik gun Theo zo ontzettend een lieve vrouw, maar wat zit hij in een lastige situatie. Nancy twijfelt, ondanks mooie en lange gesprekken. Er is aantrekkingskracht, maar ze wil hem geen hoop geven. Ze is nog niet klaar met hem, maar ze wil geen verwachtingen wekken. Ze is nog lang niet uitgepraat met Theo, maar wil geen misbruik van hem maken. Makkelijk praten vanaf hier natuurlijk, maar je zou bijna denken dat Nancy er een gespleten persoonlijkheid op nahoudt. Theo op zijn beurt wil maar al te graag tijd investeren in elk minuscuul kansje dat zich voordoet. En daarom gaan Theo en Nancy samen een weekendje weg. Hij met een koffer vol hoop en zij met een tas zonder verwachtingen.

Doe het zelf alinea
Ondertussen bij Bertie gebeurde er…niet zo heel veel. Katherine las een boek en Esther de krant. En oh ja, er moest verdorie weer nagedacht worden over het avondeten. Zoiets overvalt je toch iedere keer weer hè?

Enfin, kort samengevat:

-bij Katherine stroomt er iets
-Esther hoopt op een toenadering van Bertie
-Katherine kijkt verveeld naar een fietsprogramma
-Esther is bezig met haar inburgering in de gay community en probeert zich te verdiepen in het songfestival
-Bertie zelf geeft aan niet zo van het beleid te zijn, maar meer van het lompe geweld.

**Hier hebben jullie de zinnen, maak er zelf maar een grappig verhaal van…ik geef het hier echt op**

Gelukkig werd het toch even interessant. Zoals tijdens het eten toen Katherine en Bertie over hun kinderen aan het praten waren (ja, echt waar….er werd gepraat!). Zo leuk om te zien hoe Esther het heel even afwachtte, maar daarna gewoon de botte bijl in het gesprek wierp. “Tja, dat heb je met dieren natuurlijk net zo goed”. Dus….

En ook tijdens het werk buiten, toen Bertie heel even iets van haar pantser liet vallen. Het begon met een ietwat bot antwoord op de mededeling van Esther dat ze echt we wat gevoel had voor Bertie. “Oh. Oké”.
Maar het eindigde met een korte uitleg over hoe ze vroeger is gepest en daardoor ook wat meer gesloten is geworden. Jeetje ! Zowaar een klein stukje kwetsbaarheid, dat belooft wat! Het keuzemoment laat nog even op zich wachten, in de vooruitblik is te zien hoe Bertie in ieder geval weer eerst een stukje gaat rijden op haar nadenkpaard. Ik denk dat ze daarna terugkomt en voor Esther kiest. Al hoop ik dat ik ongelijk krijg, want Katherine zou volgens mij beter voor haar zijn….

Forever II
Tom zelf was er al uit. Hij wilde ook geen dag langer meer wachten. Nou ja, een klein half uurtje dan nog wel, want hij wilde nog even een second opinion van zijn moeder. De dame die op de koffie verscheen had ik overigens nooit als zijn moeder bedacht. Wat een pittige en leuke vrouw! Die met haar warme cake en lastige vragen nog even de verhoudingen op scherp kwam stellen. Haar vraag “denk je dat je het leven op de boerderij wel aankunt?” werd door Léonie uiterst serieus beantwoord, maar wat breng je in tegen een Rimke die als boerendochter niet anders gewend is?

Zijn moeder had nog één wijze raad voor Tom. Het is allemaal leuk en aardig zo’n programma, maar uiteindelijk gaat het erom of er gevoelens zijn. Die waren er, zo bezwoer hij haar. En zo vertelde hij later ook Léonie, die het eigenlijk wel een beetje had zien aankomen. Ondanks het feit dat haar sjaal het beste bij het behang paste, koos hij voor Rimke. Net als wij allemaal (toch?), want wat is het een leuke griet.

Achter de loods, waar heel toepasselijk ‘Forever II’ was te lezen (wie was nummer één vraag je je dan wel af, maar goed) verklaarde hij haar de liefde. Althans, vertelde hij dat hij voor haar koos. Hij vond haar een leuke meid en zij hem ook. (iets beter kijken Rimke!) Er werd geknuffeld, gegiecheld en gezoend en afgesloten met een dubbele high five (echt zoooo romantisch). Arm in arm zwaaiden ze Léonie uit, schopten Yvon van het erf en renden naar binnen. Bollen pellen, schat ik zo in.

Eén keer klikken maakt ook vuur
Tja en dan is er nog Jan. Met zijn pokerface en zijn robotstofzuiger (Liefje, lees je mee: ik wil er ook zo één!) Beide dames waren superzenuwachtig hun tassen aan het inpakken en zich aan het optutten voor het moment suprême. Beiden geen flauw idee hoe het keuzemoment zou gaan uitpakken. Marieke was zo lief om Riannes haar stevig en mooi in te vlechten, maar die besloot om op het laatste moment toch maar haar haar weer los te gooien en volgens mij was dat het moment waarop Jan om was.

Want tja, Marieke kan dan wel van alles voelen met haar inwendige tupperwareparty met al die blikken, potjes en dekseltjes, maar uiteindelijk had ze haar muur toch niet ver genoeg opengezet. Ik was overigens wel ontzettend verrast hoor. Want Jan, had vorige week nog aangegeven dat hij moest kiezen tussen een klik (Rianne) en een vonk (Marieke). Dus als hij bij Yvon een heel betoog houdt over iemand die hem rillingen en kriebels bezorgt, dan denk ik niet direct aan een klik. Dan denk ik vonk, vlammen, vuur. Maar blijkbaar had die ene klik met Rianne genoeg vonken opgeleverd om zijn hele hart in vuur en vlam te zetten. Het meisje dat hem de boerderij doet vergeten, waar hij mee én om kan lachen. Je zag hem stralen.

En Marieke? Die baalde. Ontzettend. En ik ook. Want nou heb ik (op een heel klein stukje voet na deze avond) nog steeds die tatoeage niet mogen zien. Ik had er zo naar uitgekeken. Maar goed, het is niet anders. Ze kreeg nog een dikke knuffel van Jan en Rianne voordat ze op de taxi werd gezet. Daar ging ze dan. Het schip in.

3 Reacties to “BZV: Brabantse billen”

  1. Es 1 maart 2015 bij 22:30 #

    Wat een hilarische blog! Briljant geschreven!! 😃😂

  2. José 2 maart 2015 bij 09:13 #

    Goed stukje weer. Ben benieuwd hoe het afloopt met Bertie. Maar als ik één van die dames was, ik zou gillend weglopen. Wat een spanning, maar geen prettige.

    • Ronald 8 maart 2015 bij 22:05 #

      Prima blogje. Ik vind die Katherine helemaal super. Jammer dat ik een man ben, maar super dat ze niet bij Bertie blijft. Katherine verdient een super partner. Kus.

Geef een reactie

