Een zondag om nooit te vergeten

10 Mei

13949706770_e87e523577_zLieve meiden van me,

Ik beloof jullie, ik zal heel verrast kijken als jullie mij morgenochtend ontbijt op bed komen brengen. Ik zal jullie zelf geknutselde cadeaus in ontvangst nemen met een enthousiasme waar menig lottowinnaar nog een puntje aan kan zuigen. En wat zullen jullie trots zijn op jezelf. En terecht.

Terwijl jullie niet weten dat dát eigenlijk het mooiste cadeau is wat ik morgen zal krijgen: jullie blije en opgewonden toetjes, glanzend van trots met bijpassende glimlach van oor tot oor. God, wat houd ik toch van jullie!

De waarheid is dat dat het enige is waar Moederdag om draait. Althans, in mijn ogen. Niet een dag waarop ik als moeder in de watten wordt gelegd. Welnee. Voor mij is het vooral een dag waarop ik weer even stilsta bij hoe rijk ik eigenlijk wel niet ben met drie gezonde prachtdochters. Daar kan geen cadeau tegenop!

Toch een klein verlanglijstje

Toch hoop ik stiekem wel op een mooi cadeau morgenochtend. Niet zozeer van mijn eigen kinderen hoor, nee, ik heb mijn hoop meer gevestigd op anderen.

  • Want Boko Haram, zou morgen nou geen prachtige dag zijn om 276 Nigeriaanse schoolmeisjes weer te herenigen met hun moeder?
  • En, meneer Fred Teeven, is Moederdag nou niet dé dag om uw ‘discretionaire bevoegdheid’ aan te wenden en het kinderpardon hier en daar wat te verruimen?
  • Zou het niet prachtig zijn als er in Panama een wonder gebeurt en de ouders van de vermiste Kris en Lisanne morgen hun vermiste dochters weer in de armen kunnen sluiten?
  • En hoe mooi zou het zijn als alle ‘vergeten’ kinderen op deze site weer teruggevonden zouden worden?

Ik weet het, het is niet realistisch en ik moet gewoon blij zijn met een gekleide vaas, een macaroniketting en een verfschilderij voor aan de muur. Maar stiekem, heel stiekem hoop ik toch dat het morgen een zondag zal worden om nooit te vergeten….

Ik denk aan al die moeders die morgen niet de luxe hebben om te genieten van de glimlach van hun eigen kind en wens hen sterkte. Veel sterkte.

 

Bron Foto: Nina Matthews

 

 

Geef een reactie

