Leedvermaak

3 Nov

Eigenlijk heb ik best een triest leven. Mensen om mij heen gunnen mij niet per definitie het allerbeste. In tegendeel…ze hopen maar dat er weer eens wat tegen zit, want dan hebben zij weer wat te lachen. Geen mooier vermaak dan leedvermaak wat dat betreft.

En ik doe het allemaal zelf, want ik moet mijn blunders/tegenslagen/waarnemingen zo nodig opschrijven. Tja, dan vraag je er ook om.

Zo ben ik net terug van een vierdaags bezoekje aan Disneyland Parijs. Dankzij een klein lottoprijsje mocht het hele gezin op voor een herkansing, na het debacle van vorige keer (lees: Disneyhel Parijs). Bij terugkomst heb ik al heel wat ‘vrienden’, collega’s en andere lezers moeten teleurstellen…we hebben dit keer een toptijd gehad daar. Sorry….

(Neemt niet weg dat er altijd wel wat te bloggen is, dus ik beloof jullie dat er minstens 2 blogs over ons Mickey Mouse verschijnen binnenkort. Misschien zelfs vanavond al….)

 

Lachen is gezond

Maar goed, to the point. Ik wil ook wel eens wat te lachen hebben. En één van de redenen dat ik blog is omdat ik er zoveel lol aan beleef. Aan het bedenken ervan, aan het schrijven zelf én aan jullie reacties. Eén van de mooiste complimenten ooit was de vraag wanneer er een boekje zou verschijnen waarin mijn blogs gebundeld waren. Ik moest er even van blozen.

Het zette me wel aan het denken. Wat een leuk idee! Het internet is een heel vluchtig medium en wie weet wat er over is van mijn schrijfsels over 10, 20 jaar….zwerven ze ergens tussen bit en bytes om nooit meer gelezen te worden. Jammer, maar zo gaan die dingen. Niemand die er verder naar taalt, wat begrijpelijk is, maar ik zou het zo leuk vinden om zelf ‘later als ik groot ben’ nog eens na te lezen wat ik allemaal wel niet heb uitgekraamd op deze plek.

Happy Birthday Feetje!

Gisteren was ik jarig. Omdat ik vooraf weet dat mijn kinderen abstracte kunst met zeer lage markt- maar zeer hoge emotionele waarde cadeau geven en mijn man zo rond de kerst in één keer alles afhandelt cadeautechnisch gezien, heb ik dit jaar mezelf iets cadeau gedaan. Een aantal van mijn blogs. Gebundeld. Zodat ik zelf af en toe kan nalezen wat ik allemaal heb meegemaakt.

Twee weken geleden lag hij op mijn deurmat. Mijn eigen bundel “Leedvermaak en aanverwante artikelen“. Gewoon voor de leuk, niet direct voor de markt. Maar…..mochten jullie het leuk vinden, hij staat in de digitale etalage van Bol.com. Mijn verjaardagscadeau aan mezelf. Gefeliciteerd meid!

Geef een reactie

