Mijn hobby

14 Jul

I’m Robbie Fucking Williams and you’re Fucking Amsterdam! Zo, de toon is gezet. Robbie is in the house. Het concert wordt geopend door Robbie die langs een staalkabel naar beneden glijdt. Op datzelfde moment glijden er een paar duizend vrouwelijke fans ook van hun stoeltje. Het begin van een mooie, hele mooie avond. “I’m Robbie Fucking Williams and for the next two hours your ass is mine!” Oh, oké…ik ben daar normaal niet zo van, maar voor Robbie maak ik wel een uitzondering.

Inderdaad, dit wordt geen gortdroge recensie over het concert. Sterker nog, het enige wat droog was na afloop bij velen was de schor gezongen keel (oké, ook van het hysterisch gillen). Nee, dit wordt een ouderwetse, ordinaire, platte bakvisblog. Sorry guys, I can’t help myself….

Hobby
Het is niet voor niets dat de autocorrect Robbie steevast wijzigt in hobby. Want dat is wat het is…een heerlijk tijdverdrijf. De man kan entertainen, heeft behoorlijk wat lekkere nummers op zijn repertoire en is daarbij natuurlijk gewoon een ontzettend lekkere vent. Dus ook al vond ik zijn laatste CD ronduit ruk (2 á 3 nummers daargelaten) natuurlijk was ik er wel bij afgelopen zaterdag. Hé het gaat immers om het (totaal)plaatje. En het werd een avond om nooit te vergeten.

Eén op één contact
Daar waar de meeste artiesten tijdens hun concert de grote schermen naast het podium vooral dienst laten doen als concertregistratie voor de fans die te ver van het podium staan/zitten, gebruikte Robbie ze vooral voor de interactie met de zaal. En eerlijk is eerlijk, als hij recht in de camera kijkt (wat dus op het grote scherm zichtbaar is) en zijn lippen aflikt terwijl hij je hitsig aankijkt, waan je je toch heel even op een onbewoond eiland met zijn tweetjes. Heel even maar, want voor je het weet doen de 53.999 anderen een aanslag op je trommelvlies.

We hebben gezongen, we hebben gedanst, gegild en genoten van dit topfeest. Compleet met ballonnen, serpetines, vuur, water en lichtbeelden. Wat een man. Wat een heerlijke man.

Opvallend
In 2006 liepen er vrijwel alleen dames in de Arena, met hier en daar een verdwaalde homo of een jaloerse echtgenoot. Dit keer echter, waren er opvallend veel meer mannen aanwezig. Ik vermoed overigens niet zozeer vanwege hun adoratie voor the Robster. Tijdens het vorige concert in Nederland mocht er één dame het podium op en daar hing hij vervolgens uitgebreid zijn tong in. Toen hij voor dit optreden vooraf had beloofd om live seks te hebben op het podium, was dit waarschijnlijk voldoende aanleiding voor menig jaloerse vent om zijn vrouw naar het concert te vergezellen.

Uiteindelijk deelde hij on stage het bed met Anna uit Turijn, over wie ik hier verder geen grapjes wil maken. (Voor diegenen die er niet bij waren: Anna kwam uit Italië en was vergeten om ook een BH in haar koffer te doen. Op zich niet erg, ware het niet dat zij twee keer de Wereldcup met zich mee moest sjouwen) Iedereen die dat wel deed was eigenlijk (net als ik) gewoon heel erg jaloers, want eerlijk is eerlijk we hadden allemaal dolgraag met haar willen ruilen. Maar nee, het werd Anna. Op de vraag waarom antwoordde Robbie: I always pick the ones with te biggest tits. Goudeerlijk die man.

In love with himself
Naast goudeerlijk is hij natuurlijk ook gewoon een ontzettende narcist. Waar je maar keek op het podium, overal was zijn hoofd te zien. Of het nu de grote kop was die in de achtergrond was verwerkt, de Robbie-shaped discobollen die op het laatst verschenen of de podiumwagens in de vorm van….juist ja… Robbie was overal. Maar hé als ik er zo uit zou zien zou ik ook heel graag de hele dag naar mezelf willen kijken.

Bovendien bezit hij de nodige zelfspot, dus dat compenseert mooi. Zo liet hij ons meegenieten van één van zijn bloopers tijdens een optreden. Ook dat soort dingen maakt een man sexy in mijn ogen….humor. En dat is bij hem in voldoende mate aanwezig.

Heel eventjes verliefd
En zo onvoorspelbaar en ondeugend als hij zichzelf doet voorkomen, zo voorspelbaar is zijn set up. Althans het begin en het einde. Die staan sinds jaar en dag al vast…beginnen met “Let me entertain you” en eindigen met het bloedstollend mooie “Angels”. En ook dit keer was het meer dan prachtig en hebben we op het laatst zelfs nog even een traantje gelaten.

En als de band dan het podium verlaat en Robbie gaat op de rand van het podium zitten en zingt met de gehele Arena acapella nog even verder, dan slaat alle geilheid en spanning over in een euforische verliefdheid. Het is alsof hij bij mij op de rand van het bed zit en me in slaap zingt….het werd een garantie voor hele mooie dromen!

NB Na afloop zagen mijn vriendin en ik de rokende puinhopen buiten de Arena. Wat een slagveld en wat een troep. Respect en hulde voor diegenen die dat ’s avonds laat nog op moesten ruimen. Om nog maar te zwijgen over alle schoonmakers die na afloop de Arena moesten dweilen……

2 Reacties to “Mijn hobby”

  1. Hilda 15 juli 2013 bij 13:45 #

    Mooi geschreven helemaal mee eens ,je omschrijft wat ik ook beleefd hebt…

  2. Mary Sjabbens 23 juli 2013 bij 14:46 #

    Ik zou bijna fan worden….heerlijk geschreven!

Geef een reactie

