Ontharingsverschijnselen

9 Jun

geen

Ik lees zojuist dat vanaf 2018 het verboden is om de snavels van kippen in te korten, evenals het deels verwijderen van tenen en sporen bij deze beestjes. Terecht, naar mijn mening. Net als het couperen van hondenstaarten en –oren vind ik deze ingrepen enorme onzin. En met mij heel veel andere mensen. De maatschappij eist, nee schreeuwt om ‘puur natuur’ als het om dit soort zaken gaat.

Gecoupeerde hond versus kale poes
Puur natuur, inderdaad. Zolang het om beesten gaat hebben (de meesten) hier een duidelijke mening over. Maar zodra als het om het menselijk (lees vrouwelijk) ras gaat, dan is puur natuur plotseling niet meer goed genoeg. Best vreemd als je er over nadenkt. Want waar we het inkorten van vleugeltjes bij zangvogels ‘barbaars en onnatuurlijk’ vinden, willen we wel graag dat vrouwen iets doen aan die Zware Van Nelleshag  onder de armen, het wintervachtje op hun benen, die vage schaduw op hun bovenlip en rijkelijk begroeide venusheuvel.  (Heb overigens nooit begrepen waarom dit het bijwerken van de bikinilijn heet, ik heb het liever over het maaien van mijn badpakdriehoek).

Haar in je spaghetti(bandjes)
Ik begrijp het uiterlijke aspect als het om de oksels gaat nog wel een beetje. Ik bedoel, als je een zomerjurkje draagt met spaghettibandjes en men wijst je erop dat de voering eruit komt, dan zijn dat toch gênante momenten. Wat ook geldt voor je benen. Een zomerjurkje met mohair Uggs eronder staat niemand. Niemand! En zolang als je geen Oost Europeaan bent, is het dragen van een snor ook niet echt heel vrouwelijk.

Dus dan kun je als vrouw besluiten hier iets aan te doen. Omdat je het zelf wilt.

Kale kano
Maar als het op de bebossing tussen onze benen aankomt, heb ik toch het idee dat dit meer van ‘de mannen’ afkomt dan van ons vrouwen zelf. Want waar zij aan de ene kant graag in het tropisch regenwoud komen vanwege het hete en vochtige klimaat, verwachten ze aan de andere kant wel dat er goed berijdbare wegen zijn aangelegd in datzelfde oerwoud. “Georganiseerd reizen” noemen we dat.

Terwijl ze zelf zouden moeten weten hoe intensief het is om de boel ‘glad’ te houden. Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. Komt bij dat zij nog prima zicht op het te onderhouden gebied hebben. En toch zie je ze vaak nog een vloeitje plakken omdat ze zich gesneden hebben tijdens het scheren. Terwijl wij nota bene ondersteboven moeten werken, mannen! Als we net zo handig zouden zijn als jullie, dan liepen we na elke scheerbeurt met een keukenrol tussen onze dijen geklemd. Denk daar maar eens over na heren!

Hulpvaardig
Ik heb er dan ook oprecht even aan getwijfeld of ik de boel nog wel zou onderhouden ‘down under’. Want laten we eerlijk zijn, iedere vrouw heeft toch liever een Indiana Jones met kapmes die moeite moet doen om de verborgen tempel te ontdekken in plaats van een degelijke Opelrijder die in één keer (rechttoe, rechtaan) de plaats van bestemming weet te bereiken. Toch?

Maar als ik heel eerlijk ben, ben ik niet zo avontuurlijk ingesteld. Bovendien heb ik mijn Indiana Jones al gevonden en die weet inmiddels de weg wel. Wat dat betreft is het al een platgetreden pad. Dus waarom het hem moeilijker maken dan het al is? Dus ja, net als zoveel vrouwen doe ik vrijwillig aanpassingen aan onze natuurlijke schoonheid. Zonder te zeuren. Dit  kippetje houdt  haar snavel dit keer.

Geef een reactie

