Bloggen is zò 2012 !

1 Jan

geen

En toch ga ik er lekker mee door in 2013! Al was het maar omdat ik er zelf zoveel plezier aan beleef.

En dat betekent dus een blog op dinsdag én op vrijdag op http://www.viva.nl (als NieuwsFee) en als er nog meer ‘borrelt’ op deze pagina. Leuk dat jullie me volgden in 2012, nog leuker als jullie me blijven volgen in 2013!

Ik heb de belofte gedaan om op deze plek te gaan bloggen over het nieuwe seizoen van Wie is de Mol. Een belofte die ik -gedeeltelijk- ga breken. Want ja, ik ga inderdaad bloggen over WIDM (iedere vrijdag, met uitzondering van de eerste keer die zal op zaterdag 5 januari online gaan) alleen niet op deze plek. Althans, niet direct.

Mijn WIDM-blogs zullen verschijnen op http://www.viva.nl. Ik zal de blogs een dag later doorplaatsen op mijn eigen (deze) pagina. Mijn eerste ‘voorpret blog’ heeft inmiddels al online gestaan en lees je hieronder.

Ik wens iedereen veel leesplezier in 2013, maar ook (veel belangrijker) geluk, gezondheid en tolerantie toe.

Liefs, Yvette

 

***Op http://www.viva.nl verschijnt iedere vrijdag een WIDM blog van feetjeblogt alias NieuwsFee. Op deze pagina worden deze blogs een dag later doorgeplaatst***

geen

 

Donderdag 3 januari aanstaande start het 13e seizoen van “Wie is de Mol?” En ik zit er helemaal klaar voor!

Als groot WIDM-addict heb ik alle komende donderdagavonden al een plekje op de bank gereserveerd. Telefoon uit, sapje en chips binnen handbereik en genieten maar. Een boeiend en gemêleerd gezelschap, mooie beelden en fantastische opdrachten ieder seizoen weer opnieuw. Heerlijke televisie!

Voorpret!
En om mijn verslaving dit seizoen kracht bij te zetten ruil ik mijn actualiteitenblog op vrijdag in voor een nabeschouwing op het programma. Lekker even nagenieten, het spel analyseren en het complot proberen te doorgronden. En omdat ik niet kan wachten tot 3 januari (en omdat het gewoon leuk is om zonder nog maar iets gezien te hebben alvast wat te speculeren) alvast dit “voorpretblogje”. De kandidaten zijn bekend, de presentator is net als vorig jaar Art Rooijakkers en de locatie waar het allemaal gaat gebeuren is het prachtige Zuid-Afrika. Een mooi decor gegarandeerd!

Speculaties
Op de fansites is het speculeren al begonnen. De meeste stemmen gaan hier voorlopig naar Ewout Genemans, presentator en acteur. Zelf hou ik er hele andere ideeën op na, maar die zijn vooral gebaseerd op mijn intuïtie (en dus helemaal nergens op…). Ik geloof niet dat Ewout de mol is. Ook Tania Kross (mezzosopraan) en Zarayda Groenhart ( presentatrice bij BNN) staan nog niet op mijn verdachtenlijstje.

Twijfelgevallen
Los van hen, heb ik nog een lijstje met “mwoah, zou kunnen”. Soort van midden categorie. Zo vlak ik Daniël Boissevain nog niet geheel uit, want als acteur zou hij de boel wel eens goed kunnen bespelen. Maar ook Carolien Borgers (cabaretière en zangeres) met haar guitige lach en vrolijke krullen vind ik net even iets te onschuldig ogen.

Cabaretier Joep van Deudekom tenslotte lijkt me dan weer echt zo’n kandidaat die er een beetje tussendoor glipt, waardoor je hem niet snel verdenkt. En dat is dan weer verdacht. (Hoe bedoel je, je wordt paranoia van dit spelletje?)

The usual suspects
Wat hoger op mijn verdachtenlijstje staat acteur Tim Haars, toch een beetje een enfant terrible. Een New Kid die wel eens als een ‘verrekte koekwous’ lekker zou kunnen gaan mollen. En presentatrice Janine Abbring kruipt regelmatig in de huid van één van de Jakhalzen van De Wereld draait door. Van een jakhals naar een mol is dan nog maar een kleine stap.

Mijn beste theorie is voor de nummer twee op mijn lijstje, presentator en acteur Kees Tol. Hij staat bijna helemaal bovenaan mijn verdachtenlijstje, gewoon omdat Tol en Mol maar één letter scheelt. En als ik iets heb geleerd afgelopen seizoenen, dan is het wel dat het vaak om de details gaat.

Mijn molletje
Tja, en dan blijft er dus maar één kandidaat over. Schrijfster en cabaretière Paulien Cornelisse. Zij is vooralsnog mijn absolute mol. Zij heeft van zichzelf een soort charmante onbeholpenheid waardoor ze met een hoop zaken weg zou kunnen komen. En daarmee doet ze mij enorm denken aan George uit seizoen 3, die alle afleveringen charmant en oprecht maar wat aanklungelde.

Althans, zo leek het. Maar ondertussen zette hij iedere opdracht naar zijn hand. Ik zet daarom dus voorlopig mijn geld op Paulien. Volgens mij is mollen gewoon, zeg maar, echt haar ding.

Ben heel benieuwd naar jullie theorieën. Wie is volgens jullie de mol?

Geef een reactie

