Ik eigenlijk ook wel van jou

4 Nov

Daar stond hij in de tuin, als een kwispelend hondje te wachten tot zijn baasje terug zou komen. En gelukkig voor Aad, daar reed Jeannet na een week weer zijn erf op. Enthousiast holde hij op haar af, sprong tegen haar aan en wilde al gaan lebberen. Maar zover zijn ze nog niet besloot Jeannet. Dat onderdeel van de puppycursus laat nog even op zich wachten.

Warme vrouw die Jeannet
Oh wat is Aad blij met zijn verovering. Hij geeft haar alles, maar dan ook echt alles in de koffie. Laat de kopjes van de zenuwen uit zijn handen vallen en doet zijn best aan om bij de kinderen van Jeannet in de smaak te vallen. En wat doet Jeannet? Die beantwoordt zijn “ik ben hartstikke gek op je” koeltjes met de nu al legendarische zin ‘ik eigenlijk ook wel van jou’. Dat betekent dus “Blijf!” Aad. Opzitten, pootje geven en als je lief bent krijg je aan het eind misschien wel iets lekkers…

One cornetto says it all
Over lekkers gesproken. Willem en Klaas werden na een week ook weer herenigd. In een wijds, Fries graslandschap toonden zij elkaar alvast hun vaardigheden met behulp van een cornetto. Veel spannender werd het niet al liet Willem ons wel weten dat hij in gedachten al heel veel met Klaas bezig was geweest. We kunnen niet wachten tot de stedentrip.

I had a dream
Een paar boerderijen verderop maakte onze Henk bruut een einde aan de sprookjesdroom van Yoni. Hij gunde haar eerst nog wat tijd met haar kiwi (even hoor, wat was dat dan voor raar shot, KRO?) in zijn zorgvuldig met koeiendetails afgewerkte keuken (overdrijven is ook een vak), maar toen kwam het hoge woord er dan toch uit. Yoni kon vertrekken. Alles waar zij al die jaren zo hard voor had gewerkt en van gedroomd, spatte als een zeepbel uiteen.

Henk moest er enorm van huilen, maar waarschijnlijk omdat hij bang is dat deze psychopate  hem misschien nog wel eens zou kunnen  gaan stalken. Want uiteindelijk moet én zal ze een boerderij met kinderen, koeien en een hond! Wees maar niet bang Henk, op dit moment wordt er druk gewerkt aan een tv format ‘Yoni zoekt boer’. Ga jij maar lekker met Fiona en haar familie aan de klompengolf. En oh ja Fiona, voor jou ook nog even een waarschuwing. Ik zag dat de koeien van Henk allemaal een elektronische enkelband droegen. Wees je alsjeblieft op je hoede meid?

Brady bunch in de polder
Waar Yoni het perfecte plaatje al voor zich zag, zagen wij kijkers juist elders het perfecte plaatje ontstaan. Martin en Wilma…daar klopt werkelijk alles! Wat heerlijk om dit stel zo stralend en gelukkig te zien samen. Het was van die televisie waarvan het glazuur van je tanden afspringt, maar wat kan ons het schelen: het was prachtig. En ja, als gelukkig zijn betekent dat je bij familiebezoekjes 153 witte broodjes moet smeren voor de lunch, dan is dat maar zo. The Brady bunch in de polder, geweldig! Ik beken zelfs mijn natte ogen momentje toen ik Martin’s dochtertje hoorde verklaren dat haar vader eindelijk weer zingt tijdens het melken. Smeltmomentje!

Komisch duo
Maar het meest heb ik ook deze week weer gelachen om Bert en Henrieke. Ik kan er niets aan doen, het is hét komische duo van het programma. Op het moment dat ik zie dat ze samen in Parijs lopen, pis ik mijn Tenalady al vol. Bert die ‘Bonsjoer’ zegt bij de receptie? Kramp in mijn buik van het lachen! Zijn uitleg dat hij moeite heeft met het openen van champagne omdat champagne nu eenmaal gelijk staat aan romantiek (‘en daar bin’k nie zo goed in’)? Tranen over mijn wangen! Om nog maar te zwijgen over zijn meesterlijke vaststelling na het bestellen van deux crêpes avec fraises : “Krieg nou wat, het is gewoon een pannenkoek !”

PS: na de vooruitblik van volgende week waarin Bert en Henrieke in de draaiende theekopjes zaten hield zelfs mijn Tenalady het niet meer droog…kortom, ik kan niet wachten !

Eén reactie to “Ik eigenlijk ook wel van jou”

  1. onesoberkoala 5 november 2012 bij 17:42 #

    Haha, ik ben het helemaal met je eens! Ik zat toevallig het programma te kijken en merkte vrijwel meteen dat er aardig wat ‘T.V. draait door’ momentjes inzaten. Van de ongemakkelijkheid van Jeannet en Aad krijg ik de kriebels en door Bert lig ik ook constant in een deuk. Wat een programma is het ook!

Geef een reactie

