Het hof van Eden

19 Okt

Vorig jaar meivakantie namen wij een onverwacht besluit. Via de bekende veilingensite boekten wij een weekje weg voor de volgende dag. Iedereen die mij kent weet dat ik niet van de impulsieve acties ben. Had er ook behoorlijk buikpijn van, maar jee…wat was het een goede aanbieding voor een paradijsje wat eigenlijk als onbetaalbaar werd beschouwd.

Wij gingen namelijk op vakantie naar….het Hof van Saksen.

Klein paradijs

In het kleine plaatsje Nooitgedacht vonden wij een prachtig, ruim opgezet park. Het werd een topweek. De kinderen wilden niet meer naar huis en wij eerlijk gezegd ook niet. Nou ja, toegegeven ik wel een beetje, want met mijn social media verslaving is het ontbreken van WiFi in de huisjes echt killing. Gelukkig kende het overdekte speelparadijs een open WiFi verbinding, dus sleurde ik mijn kinderen dagelijks die kant op om verplicht te gaan spelen. Kon mams lekker internetten! (grapje natuurlijk hè…deels dan)

Dit is geen commercial…

Eerlijk is eerlijk, we gaan wel vaker een weekje of weekendje weg en vermaken ons altijd wel prima. Maar dit keer was het anders. De luxe van de boerderijen, de ruimte op het park, de voorzieningen ter plaatse en het aanbod voor de kinderen… Jee, nu begint deze blog een beetje op een commercial te lijken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Feit was dat de kinderen thuis maar niet uitgepraat raakten over dit kleine paradijsje en ons al snel overhaalden om voor de herfstvakantie nog een keer een weekje op het Hof te boeken. En wederom….genoten.

Faillissement

Ook dit jaar zouden we weer gaan. In januari al geboekt en 22 oktober (herfstvakantie) een weekje weg. Kinderen konden niet wachten. Totdat we tijdens de zomervakantie hoorden dat ook een paradijs blijkbaar failliet kan gaan. Onbegrijpelijk. De kinderen verdrietig en wij vooral boos. Op 4 september zou het park zijn deuren gaan sluiten. Iedereen die na deze datum had geboekt kreeg nog wel de gelegenheid om voor 4 september om te boeken en anders was het ‘helaas pindakaas’…geld weg. En dus gingen onze dochters, rechtstreeks vanuit hun eerste vakantiebestemming die zomer met opa en oma mee om alsnog dat midweekje naar het Hof van Saksen te gaan. Alleen iets vroeger dan gepland en zonder ouders. Die moesten gewoon weer aan het werk.

De reden van mijn blog

Wat mij het meest heeft verbaasd is hoe vriendelijk en servicegericht het personeel tot op de laatste dag is gebleven. Ik hoorde het van opa en oma, maar merkte het zelf ook toen wij op vrijdag de kinderen op gingen halen daar en nog snel één dagje meepikten. Onbegrijpelijk. Ik had er misschien allang het bijltje bij neergegooid als ik in zoveel onzekerheid zou verkeren waar het mijn baan betreft. Eigenlijk zijn zij de reden waarom ik deze blog schrijf. Om hen alsnog een dikke pluim in hun kont te steken! Bedankt voor alle goede zorgen, zelfs tot op het einde. Ik ken heel wat mensen in jullie branche die daar nog iets van kunnen leren.

Hulde !

En nu ben ik blij. Blij omdat het Hof van Saksen afgelopen weekend heropend is dankzij een nieuwe financierder en exploitant. Maar vooral blij omdat bijna het voltallige personeel (op ca 15 personen na) ‘gewoon’ mee is gegaan. Ze verdienen deze doorstart meer dan wie dan ook. Ik hoop ook dat hun inzet in december dan ook dik en dik beloond zal worden. En wat ons betreft? Wij weten waar we volgend jaar mei naar toe gaan op vakantie!

Eén reactie to “Het hof van Eden”

  1. barbarahensen 19 oktober 2012 bij 11:42 #

    Leuk J

Geef een reactie

