BZV : de speeddates

9 Sep

Yvonne is back! En wat heeft ze weer een mooie boertjes voor ons uitgezocht om dit seizoen mee te vullen…te beginnen met de speeddates! Met deze blog verklaar ik het BZV-blogseizoen officieel voor geopend!

Henk
De vrouwenmagneet van dit seizoen heet Henk. Mooi, jong, eigen bedrijf en een trieste geschiedenis. Verloor zijn vriendin bij een ongeluk maar is nu weer toe aan de liefde. “Henk ontving zijn dames in het busje”, aldus de voice over. Er zijn mannen die er langer over doen. Speeddate deed vermoeden dat Henk niet zozeer op zoek was naar de liefde als wel naar een huisvrouw. “Hij stelde de juiste vragen”, aldus één van de kandidates. Die vragen waren vooral in de trant “ben jij bereid om te stofzuigen” en “wij zijn gewend dat de vrouw de boodschappen haalt”. Kortom, je mag van Henk best aan zelfontplooiing doen, zolang je hiermee dan maar strijken bedoelt.

Willem
Primeurtje dit seizoen is boer Willem die op zoek is naar een man. Hij had mannen van allerlei pluimage uitgenodigd; van een Salvador Dali look-a-like tot aan de stereotiepe valse nicht. Zo zagen we bijvoorbeeld Johann langskomen die direct tijdens zijn speeddate zijn zak al leegde. Nog nooit iemand de 5 minuten vol zien maken met het uitreiken van kadootjes. Willem werd er kriegel van. Ik zelf moest mijn ‘dirty mind’ een aantal keren bedwingen toen de gesprekken over mest scheppen en “ik ben niet bang om mijn handen vuil te maken” gingen. Eerlijk is eerlijk…dat ligt vooral aan mij.

Henrieke
Henrieke had al haar mannen uitgezocht op dialect leek het wel. Ik kon ze stuk voor stuk niet verstaan. Ja eentje, die aangaf dat 5 minuten toch wel heel lang duren. Jeetje, als je 5 minuten al niet trekt, dan wordt een heel leven nog een lastige opgave! Maar goed, uit al het onverstaanbaars heeft ze 5 mannen gekozen waarmee ze voorlopig verder wil. Ik hoop dat de KRO de volgende uitzending ondertitelt.

Martin
Weduwnaar Martin is een schat van een man die na tien jaar weer ruimte heeft voor een nieuwe liefde. Alhoewel het er vooral op leek dat hij op zoek is naar een lotgenote, want hij had vooral weduwvrouwen uitgekozen voor deze eerste kennismaking.  Moest even terugdenken aan boer Marcel van vorig seizoen met de legendarische quote “ik hoopte al op een vrouw met een overleden ex”. Vond ik toen creepy, bij Martin begrijp ik het wel. Ik gun hem een lieve vrouw, hopelijk vindt hij haar dit seizoen!

Aad
En tja, dan hebben we nog Aad. De engerd van deze aflevering. Begon één van zijn dates met de woorden “ik ken jouw hele levensgeschiedenis”, waarop de vrouw in kwestie spontaan begon te huilen. Waarschijnlijk geschrokken van deze ongelofelijke creep. Zoals hij daar zat te prediken tegen alle dames, tussen die 2 kaarsjes…ik vond het net een TV dominee. Hobby’s? Die zijn volgens Aad om de leegte in je leven op te vullen (stel je voor dat je het gewoon doet omdat je het leuk vindt..) Toch waren er 5 vrouwen heel blij dat ze met Aad de agrariër op date mogen volgende week. Onvoorstelbaar.

Volgende week de dates….ik kan niet wachten!!

Geef een reactie

